האפליקציה שיודעת מתי האוטובוס מגיע נחתה גם באייפון

NetBus תספר לכם מתי האוטובוס יגיע לתחנה על השנייה. בעתיד הם מתכננים לכסות גם רכבות, להציע תכנון מסלולים ולהתרחב לארה"ב ואירופה

עודד ירון
עודד ירון

אין לה פייסבוק או טוויטר, היא שמעה במעומעם מה זה אינסטגרם והסתקרנה למדי, אבל לא ממש מיהרה להוריד אותה. ואולם, כיאות לצלע המוצלחת במשפחה, את NetBus אשתי גילתה לפני. החמור מכל הוא שכשהיא סיפרה לי על זה לא הבנתי מה העניין. הרי כבר יש כל מיני אפליקציות שעוקבות אחרי אוטובוסים (זה לא שאני לא מקשיב לה כל הזמן). רק אחרי שראיתי עליה כתבה (בגלובס אם אני לא טועה), הבנתי את טעותי.

על מה מדובר בעצם? NetBus היא הדוגמא ביותר ליכולות של שילוב מידע בזמן אמת מנותני שירות או רשויות עם אפליקציות. היא זמינה באתר החברה ברשת, לאנדרואיד, והחל מהחודש גם לאייפון.

במילים אחרות, זאת האפליקציה שיודעת מתי האוטובוס מגיע עד רמת השנייה. זאת בזכות שילוב של אלגוריתמים שפיתחו בחברה ומחשבים את העיכובים, ומידע ממשדרי GPS שמותקנים באוטובוסים. "יש 16 מפעילות תחבורה ציבורית מתוכם אנחנו עובדים עם 12. בכל אחד מהאוטובוסים יש רכיב GPS שמשדר כל 15 שניות את המיקום שלו למשרד התחבורה", הסביר דוד וטין ממקימי החברה, ששימשה כפיילוט של משרד התעבורה. "אנחנו משתמשים בנתונים של המשרד ומשלבים חישובים של אילוצי תנועה פקקים ורמזורים כדי להגיע לזמן המדויק".

netbusצילום: netbus

התוצאה של קבלת הנתונים פשוטה מאוד אך מדהימה. יציאה מרמת השרון לעבודה בשעת הצהרים באוטובוס היא תמיד סוג של הימור. אם אצא אחרי 14:40 יש סיכוי טוב שאפספס את האוטובוס, אבל גם סיכוי טוב שאמתין לו 10 דקות ומעלה. בשבוע שעבר החלטתי לנסות את NetBus והורדתי אותה בדרך לאוטובוס.

הממשק פשוט מאוד ומסתמך על ה-GPS כדי למצוא אותך ולהתאים לך את התחנה הקרובה. ראשית בוחרים את מספר הקו, לאחר מכן הוא מוצא את התחנה הקרובה ומודיע לך כמה זמן אתה תצטרך לחכות.

דקה שתיים אחרי שהורדתי אותה היא כבר דיווחה לי שיש לי עוד 14 דקות וכמה שניות. בדקתי קו אחר, אבל לו הייתי צריך לחכות עוד יותר. חשקתי שיניים והמתנתי. ככל שנקפו השניות התקשיתי להאמין שזה באמת יקרה, אבל כשהשעון ירד מדקה הוא כבר נראה באופק. כשנפתחה הדלת זרקתי מבט אחרון והשעון היה על שנייה אחת.

והחוויה שלי משוחזרת על ידי עשרות אלפי המשתמשים של האפליקציה, בהם כמובן אשתי שהתחילה להשתמש בה עוד ברשת. רוב הדיווחים הם דומים לשלי, אבל בדף הפייסבוק של האפליקציה אפשר למצוא כמה דיווחים על בעיות. לדברי המפתחים, מדובר בדרך כלל בטעויות שנובעות מכך שחלק מהאוטובוסים הישנים לא מצויידים במקלט GPS. בעיה נוספת אירעה כשמשרד התחבורה הותקף בידי האקרים.

NetBus הוקמה בידי ארבעה צעירים אחרי צבא, וטין, שניר מכלוף, שמעון תוהמי וליאב סגרון, כולם תושבי הצפון שעברו למרכז רק לאחרונה ומכירים היטב את ההמתנה לאוטובוס.

כאמור, וטין סיפר ש-NetBus היתה פיילוט של משרד התחבורה והיא סייעה כדי לבדוק בעיות ובאגים. אבל כעת כשהפיילוט הסתיים קמות לה לא מעט מתחרות כמו ILNextBus או איפה בוס שמתבססiת על אותם נתונים שמשרד התחבורה פתח. בנוסף קיימת גם moovit הוותיקה יותר שכבר הציעה שירות תכנון מסלולים, אולם עד לאחרונה לא היו לה נתוני GPS מדויקים.

צוות נטבס. מימין: שניר מכלוף, דוד וטין, שמעון תוהמי וליאב סגרוןצילום: netbus

כשהוא נשאל מה הם עושים כעת כשהם כבר לא לבד על המגרש, השיב וטין: "אנחנו עוסקים עכשיו בפיתוח לחו"ל, לאירופה ולארה"ב. הוא הוסיף כי הם מתכננים להגיע לצרפת ולגרמניה בעוד חודש וחצי. "בנוסף אנחנו מפתחים לארץ פלטפורמה שתאפשר תכנון מסלול ותכסה גם רכבות, רכבות קלות וכו'".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ