שזאם מכחישה את הדיווחים על פיתוח אפליקציה לזיהוי בגדים

בחברה מבהירים שדברי המנכ"ל על כך שהאפליקציה המצליחה שמזהה שירים, תוכל לגלות לכם בקרוב היכן אנשים רוכשים את הבגדים שעליהם, הובנו לא נכון

אנה בורד
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אנה בורד

הגרדיאן הבריטי  דיווח לפני כשבוע כי חברת שזאם, העומדת מאחורי האפליקציה המוצלחת לזיהוי שירים, מפתחת יישום לזיהוי בגדים שלובשים אחרים. הדיווח עורר התלהבות רבה בקרב חובבי אופנה רבים וצוטט בלא מעט אתרים ברשת.

מהדיווח עלה שהאפליקציה שבפיתוח תאפשר לנו לצלם את כל מי שמופיע בטלוויזיה ובתוך שניות, נקבל לינק ונוכל לדעת מאיפה הבגדים ואף לרכוש אותם.

מי שבנה על האפליקציה החדשה יכול לסגור את הארון, או לפחות להנמיך ציפיות. בדיווח שפורסם ב-The Drum שזאם הכחישה את הדיווח והסבירה שהדברים שאמר מנכ"ל החברה לגרדיאן, פורשו באופן שגוי.

בשזאם אמרו ל"הארץ" שהפיתוח עליו עובדים בחברה הוא אפליקציית הטלוויזיה שלהם המכילה מידע על שידורים של 160 תחנות טלוויזיה בארצות הברית. המשתמשים שידגמו לסמארטפון שלהם קטעים מתוכניות הטלוויזיה מתוך התחנות האמורות, יוכלו לקבל מידע נרחב על התוכנית בה הם צופים. על מסך הטלפון שלהם יופיעו בתוך שניות פרטים על התוכנית עצמה ועל הדמויות, מידע על צוות השחקנים וציוצים שלהם בטוויטר. כמו כן, יוכל מי ש'משאזם' לקבל לינקים לרכישת מרצ'נדייז שקשור לתוכניות ספציפיות מתוך המאגר, ובחלק מהמקרים, יופיע גם לינק לרכישת בגדים שלובשות הדמויות המופיעות על המסך. זהו למעשה החידוש, כך הסבירו לנו בשזאם – חיפוש חלקי ואפשרות לרכישת אביזרים או בגדים הקשורים לתוכנית טלוויזיה, ולא אפליקצייה לזיהוי בגדים.

בראיון לגרדיאן סיפר מנכ"ל שזאם (זה שלא לגמרי הובן) אנדרו פישר, שבחברה מתמקדים ביצירת קטגוריה חדשה: "אנחנו מגדירים אותה בתור 'מעורבות במדיה' ובכך רוצים להקל על המשתמשים שלנו ביצירת הקשר עם הפרטים בהם הם מעוניינים, מבלי להיקלע לחיפושים נרחבים במנועי חיפוש.”

גם באפליקציית הטלוויזיה, בדומה לאפליקצית זיהוי השירים, מתבססת התוכנה על חיפוש קולי. הסאונד שדוגם הלקוח מושווה לצלילים בתוך המאגר העצום של שזאם עד שמתקבלת התאמה. בשלב זה לא קיים בשזאם חיפוש המבוסס על תמונות.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ