התשובה של מיקרוסופט לאייפד מיני: מתכננת טאבלט 7 אינץ'

החברה אישרה כי היא מתכננת להרחיב את התמיכה של חלונות 8 במגוון רחב יותר של מסכים, אחרי שה-Surface הגיע למכירות פושרות; גם כפתור ה-Start יחזור לחלונות 8

אנה בורד
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אנה בורד

למרות הדיווחים על מכירות צולעות של מכשירי ה-Surface, הטאבלט החדש של מיקרוסופט, בחברה לא נכנעים כל כך מהר למתחרים הרבים. מיקרוסופט אישרה ביום שישי האחרון, כי היא מפתחת יחד עם שותפים נוספים טאבלטים קטנים יותר. על פי דיווח נוסף החברה מתכננת להוציא טאבלט בגודל 7 אינץ'.

המטרה היא להתחרות במכשירים מצליחים וזולים יחסית שנתוני המכירות שלהם נמצאים בעלייה, כמו ה-iPad Mini, הנקסוס 7 ואמזון קינדל פייר. גם HP הציגה השנה את ה-Slate 7, טאבלט אנדרואיד שמיועד להתחרות בקטגוריה, ומגיע עם תג מחיר של 169 דולר.

לאחר שלאחרונה גברו השמועות על כוונתה של מיקרוסופט להיכנס לתחום הטאבלטים הקטנים, ביום חמישי אישר פיטר קליין, מנהל הכספים הראשי בחברה, בשיחת ועידה עם משקיעים ואנליסטים, כי המכשירים החדשים יהיו זמינים כבר בחודשים הקרובים, ובמחירים "תחרותיים", כהגדרתו.

על פי דיווח שפורסם בשבוע שעבר ב-Wall Street Journal, אחד המכשירים שבפיתוח הוא טאבלט שגודלו שבעה אינץ', והוא צפוי להיות מופץ בתוך כשנה. עוד נאמר בדיווח כי במיקרוסופט שוקדים על פיתוח סוג חדש של משטח מגע, אך עם זאת לא נמסרו פרטים נוספים בנושא.

טאבלט Surface של מיקרוסופטצילום: מיקרוסופט

בשיחה שקיים קליין הוא רמז גם כי בקרוב יצא עדכון ל-Windows 8, שעיקרו יהיה החזרה של כפתור ה"התחל" שמוכר למשתמשים של חלונות מאז 1995, אך נעלם בווינדוס 8. "השינויים נגזרים בחלקם ממשוב שקיבלנו מהלקוחות שלנו" אמר קליין.

חלונות 8  זכתה עד כה לקבלת פנים צוננת בשוק, גם מבחינת המכירות וגם מבחינת ביקורות משותפותיה של מיקרוסופט. רק לאחרונה אמר בכיר בסמסונג כי היא אינה טובה מחלונות ויסטה הזכורה לשמצה.

בדיווחים קודמים בנושא, התייחס קליין לפוטנציאל ההתרחבות של מיקרוסופט בשוק מחשבי הלוח וסיפר כי מערכת ההפעלה תוכל להיות מותאמת לטווח רחב של גדלי טאבלטים, שהקטן שבהם יהיה ארבעה אינץ' (כעשרה ס"מ). "אנחנו מוכנים לדרישות השונות שיבואו מהשוק, ונוכל להציע מגוון רחב שיקלע לטעם הצרכנים" הסביר מנהל הכספים בחברה.

במיקרוסופט עובדים קשה כדי להתרחב לשוק הסמארטפונים והטאבלטים, בעקבות נתוני מכירות ומחקרים שונים שמראים כי הצרכנים נוטשים את המחשבים הנייחים, הלחם והחמאה של ענקית הטכנולוגיה. בחברה כבר השיקו את ה-Surface Pro ואת ה-Surface RT, ואף רכשו חלק מהיחידה הדיגיטלית בחברת Barnes & Noble המשווקת קו של טאבלטים תחת המותג Nook.

מיקרוסופט דיווחה לפני כמה ימים על הכנסותיה ברבעון האחרון והציגה האטה בכל הקשור למחשבים נייחים. אולם על פי First Spot, פרט לירידה כלשהי במכירת 'חלונות', שיווק תוכנות אופיס כמו גם אקס בוקס, מראים על יציבות. היא לא חשפה מספרים על מכירות ה-Surface, אבל בלומברג דיווחה לאחרונה כי מיקרוסופט הצליחה למכור עד כה מיליון עד 1.5 מיליון יחידות - מספרים מאכזבים מבחינתה של מיקרוסופט.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ