הארץ

עולם המחשוב ראה בשנים האחרונות חידושים רבים בתחום הממשק - ממסכי המגע שהפכו לסטנדרט בזכות האייפון והאייפד של אפל ועד הממשקים הקוליים כמו סירי או הקינטקט של מיקרוסופט וממשקים נוספים שוויתרו לגמרי על מגע לטובת מחוות באוויר.

אבל, עם המעבר לממשק נוסח הקינקט, המשתמש כאמור רק מנופף בזרועותיו באוויר והאינדיקציה היחידה שלו לפעולותיו מגיעה מהמסך עליו הוא מסתכל. חוקרים ב-Disney Research חשבו על פיתרון שיאפשר לשחקנים להרגיש תגובה מוחשית גם אם הם לא מחזיקים אף בקר משחק.

הפיתרון שלהם מבוסס על מה AIREAL, גאדג'ט קטן שעוקב אחר תנועות השחקן, ומשגר אליו טבעות אוויר שמדמות את התחושה הפיזית של מגע, למשל של רפרוף פרפר או פגיעה של כדור, כמו שנראה בסרטון של דיסני. AIREAL יוצג בתערוכת ACM SIGGRAPH 2013.

המכשיר, שאותו ניתן להתקין על טלוויזיות או אפילו על טאבלטים כולל מצלמה למעקב אחרי אחרי המשתמש, מנועים ששולטים על תנועתו ושילוב של רמקולים ופיה שיוצרים את טבעות האוויר הקטנות.

"מה שהופך את זה למרגש במיוחד הוא העובדה שאנחנו יכולים ליצור את ההשפעות האלה ממש מהאוויר, בלי שהמשתמשים יצטרכו ללבוש כפפות או ביגוד מיוחד, או לשבת בכסאות עם מכשור מיוחד", אמר איוון פופירב, חוקר בכיר במעבדות המחקר של דיסני בפיטסבורג.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ