עתיד התחבורה לפי אילון מאסק: אלף קמ"ש בגובה פני הקרקע

בזמן שבתל אביב עוד אין רכבת תחתית, המיליארדר שמאחורי פיי-פאל, טסלה ו-SpaceX רוצה להטיס אנשים בקפסולות סגורות בתוך צינורות

אי-פי
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אי-פי

דמיינו שאתם נכנסים לתא סגור בגודל מכונית בלוס אנג'לס, ויוצאים ממנו כעבור 30 דקות בסן פרנסיסקו, מרחק של כ-600 ק"מ.

הלילה (שלישי) חשף המיליארדר אילון מאסק קונספט חדש שיוכל להסיע נוסעים ולעבור את המרחק הזה במחצית מהזמן של טיסה. זאת כמובן, אם הוא אי פעם ייבנה.

מערכת ה-Hyperloop של מאסק לנסיעה בין ערים מרכזיות תבוסס על השימוש בצינורות גדולים, שתאים סגורים ירחפו בתוכם במהירות של יותר מאלף קמ"ש. האוויר יישאב בידי מדחף גדול בקדמת הקפסולה.

כך אמור להיראות תא הנוסעים ב-Hyperloopצילום: טסלה מוטורס

"חוץ ממישהו שיצליח לפתח שיגור אמיתי (בנוסח מסע בין כוכבים), מה שיהיה נהדר כמובן (בבקשה שמישהו יעשה את זה), האפשרות היחידה למסע במהירות גבוהה באמת היא לבנות צינור מעל או מתחת לאדמה, שבו מתקיימת סביבה מיוחדת", כתב מאסק בהצעתו שהעלה לרשת.

המערכת שמאסק מתכנן לא מאוד שונה ממערכות הצינורות הפניאומטיים שמשמשות לשינוע קפסולות עם מסמכים בבניינים ישנים, אם כי במקרה הזה המטען יהיה כמה אנשים.
צפו בסרטון:

אם זה היה מגיע מכל אחד חוץ ממנו, היה קשה לקחת את הרעיון ברצינות. ואולם, למאסק יש היסטוריה של הצלחות. הוא היה ממקימי שירות התשלומים פייפאל, הקים את חברת מכוניות היוקרה החשמליות טסלה מוטורס ואת SpaceX, חברה שמנסה לבנות את הדור הבא של החלליות.

אירוע החשיפה שקיים הלם את המוניטין שלו. חרושת השמועות ברשת עבדה שעות נוספות לפני החשיפה באתר SpaceX. מאסק פיזר רמזים על המערכת זה יותר משנה באירועים פומביים. בין היתר הוא הבטיח שהיא תבטל את הסיכון לתאונות, וגם פגעי מזג האוויר לא ישפיעו עליה.

באירוע אמש, שהוקדש גם להצגת הדו"חות הכספיים של טסלה, אמר מאסק שהוא עסוק מדי בפרויקטים אחרים, כך שהוא מתקשה לבנות את ההייפרלופ. "אני חושב שזה שהזכרתי את ההייפרלופ היה מעין גול עצמי. אין לי תוכניות להוציא את זה לפועל, בגלל שאני חייב להישאר ממוקד ב-SpaceX ובטסלה". הוא התחייב שיפרסם את העיצוב בקוד פתוח, כך שכל אחד יוכל לשנות אותו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ