האייפון 5C הוא סמארטפון זול? בסין לא חושבים כך

אפל אולי מנסה לפנות לשווקים המתעוררים עם מכשיר שאמור להיות מוזל, אבל בסין הוא עולה 200 דולר יותר מבארה"ב - מה שדוחה רוכשים פוטנציאליים

רויטרס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
רויטרס

אחת ההבטחות הגדולות שכולם ציפו לה באירוע של אפל אתמול היה דווקא האייפון 5C - הטלפון שאמור להכניס את החברה לתוך השווקים המתעוררים. אבל, כדי שהוא יהיה באמת זול יש צורך בחוזה עם חברה סלולרית לשנתיים. תג המחיר בארה"ב ללא חוזה כזה יעמוד על 549 דולר לפחות, אבל בסין המכשיר יעלה 4,488 יואן - כמעט 200 דולר יותר ללא חוזה.

העניין של אפל בהרחבת נתח השוק שלה בסין ניכר בין היתר בכך שהחשיפה אמש  היה הראשונה שלוותה באירוע נוסף בבייג'ינג שעות ספורות לאחר האירוע הראשי בקופרטינו.

אבל, התמחור של מה שאמור להיות המכשיר המוזל שמיועד לשווקים מתעוררים כמו סין והודו לא רק הפתיע משקיעים, אלא גם חובבי אפל בסין, מדינה בת 1.4 מיליארד תושבים והשוק הגדול בעולם לסמארטפונים.

מכשירי אייפון 5C באירוע אפל בקליפורניה, אתמולצילום: רויטרס

"ההערכה הראשונית שלי של המחיר האייפון 5C היתה בסביבות ה-3,000 יואן, אבל יותר מ-4,000 - אני חושב שהמחיר קצת יקר בשביל מכשיר שאמור להיות מוזל. אני לא חושב שאני אקנה אותו", אמר ליו דונג-חאי, מהנדס בן 25.

מכשירים חדשים של אפל נוטים לעורר עניין רב, אבל האייפון 5C זכה בסין לתגובות פושרות. זאת למרות שמדובר במדינה בה חובבי טכנולוגיה מוכנים לעמוד ימים בשביל מוצרים חדשים.

"האייפון 5C הוא כל כך יקר. בתחילה תכננתי לקנות אותו, אבל עכשיו המחיר גורם לי אי נוחות. זה לא פשוט אייפון 5 עם כיסוי פלסטיק?", שאל Shangzhiruixin, משתמש ברשת המיקרובלוגים הסינית Sina Weibo.

המילה iPhone 5S היתה מילת החיפוש הפופולרית ביותר ברשת בעוד שהאח הזול בכלל לא הופיע בראש רשימת החיפושים הפופולריים.

משתמשים נוספים תהו למה מישהו יהיה מוכן לשלם 4,000 יואן על סמארטפון כשאפשר להוסיף עוד קצת ולקנות את האייפון 5S.

אבל אחרים מאמינים שהאייפון 5C הוא דווקא צעד הגיוני בשוק הסמארטפונים התחרותי, שבו ככל שהמחירים יורדים, כך גם התחרות על שליטה הופכת קשה יותר.

נתח השוק של אפל בסין ירד ל-5% ברבעון השני לדברי חברת המחקר קנליס. מה שמציב אותה מאחורי סמסונג, אך גם לנובו ו-ZTE, חואה וויי ו-Xiaomi המקומיות.

סנדי שן, אנליסטית בחברת גרטנר, אמרה כי מחצית ממכירות הסמארטפונים הן בסביבות ה-700-1,500 יואן, אבל זה לא נתח שוק כדאי לאפל.

"בהתחשב בכך שליריבה הוותיקה של אפל סמסונג ולכל שחקניות המקומיות כמו Huawei, לנובו ו-Coolpad יש טלפונים בקטגוריה הזאת, אפל עדיין תפסיד נתח שוק בתחום הזה".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ