טור אישי

פרובוקציה אחת יותר מדי

איך הפסקתי לאהוב ולמדתי לשנוא את ה-OnePlus One, מהסמארטפונים הזולים, המומלצים והמדוברים ביותר של 2014

גד גניר
גד גניר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
גד גניר
גד גניר

אחת ההשקות המדוברות ביותר של טלפון סלולרי השנה, הגיעה מחברה סינית צעירה,  שמייצרת נכון להיום טלפון מדגם אחד בלבד. אני מדבר כמובן על ה-OnePlus One, מכשיר המיוצר ע"י סטארטאפ אשר אנשיו פרשו מחברת OPPO המוכרת לבקיאים בשוק הסלולר הסיני. מטרתם המוצהרת היתה להוכיח כי ניתן לייצר טלפון סלולרי ברמה של ספינת דגל עדכנית, ובמחיר סביר. בעצם איזה סביר, מחיר זול, זול מאוד, 299 דולר. ולמרות זאת, החברה הצעירה המתהדרת בשיק אנדרדוגים ומכשיר מבטיח, הצליחה לגמור את האשראי שלה בזכות מאמצים חוזרים ונשנים לייצר באז, הייפ ושאר הדברים שמשרדי פרסום אוהבים לדבר עליהם. בדרך הם הספיקו לנסות לגרום לאנשים לרסק טלפונים שעלו להם כסף רב, להחפיץ נשים באופן מגעיל, וכל זה כי כנראה שפשוט אין להם מספיק מכשירים כדי לענות על הביקוש.

על פי ביקורות מחו"ל ומהארץ, נראה כי יש הסכמה גורפת בנוגע לאיכות המכשיר הזה. התגובות אליו נעות בין "קרוב למושלם" ל"נפלא". זה לא מפתיע כאשר מדובר במכשיר עם מפרט טכני חלומי שכזה, שבהחלט לא נופל מהמפרט של מכשירים כמו ה-,LG G3 סמסונג גלקסי S5 או  ה-HTC One M8, ובהחלט מצדיק את הסלוגן שלהם: Never Settle.

אז למה החלטתי שלא בא לי עליו? מדובר בתהליך איטי שהגיע אל שיאו בימים האחרונים. נתחיל מההתחלה: המכשיר הזה הוכרז השנה בחודש אפריל. במשך חודשיים, עד להגעתו לשוק ("הגעתו", סוגיה שעוד מעט אגיע אליה), שמענו על כמה נפלא הוא, על המפרט המפלצתי שלו, על העובדה שהוא יימכר במחיר זול באופן שערורייתי, ומה לא. בתוך מספר ימים נודע כי המכשיר לא יהיה זמין לכל קונה, ועל מנת שתוכלו לקנות אותו, תצטרכו לקבל הזמנה לקנייה מחברת OnePlus, טריק שיווקי שאפילו אפל (שנטען לגביה בעבר כי היא מגבילה ייצור של מוצרים חדשים על מנת ליצור חוסרי מלאי ובכך להעלות ביקושים) לא עשתה בו עדיין שימוש.

הקמפיין של oneplus

עם זה עוד יכולתי לחיות, אבל אז החליטו להשיק ב-OnePlus את מבצע Smash the past, Join the future, מבצע שכשמו כן הוא: OnePlus קוראים לכם לרסק את הטלפון שלכם, לצלם זאת בוידיאו, להעלות את הוידיאו לרשת ולקוות להיות בין ברי המזל שקיבלו עבור המעשה הדי מטופש (והמסוכן) הזה את הזכות לקנות את המכשיר במחיר של דולר אחד בלבד. כעבור זמן קצר, לאחר ביקורת ציבורית שהוטחה בה, OnePlus One שינתה את תנאי המבצע כך שניתן יהיה לתרום את המכשירים, במקום לרסק אותם.

הזמן חלף, ההזמנות לקנייה הפכו לנדירות ומבוקשות יותר, והנה בימים האחרונים הודיעה OnePlus על פרובוקציה חדשה (או כפי שקוראים לזה ב-OnePlus: "מבצע"): במסגרת המבצע הזה, שזכה לשם האידיוטי "Ladies First", נשים מתבקשות לצייר על גופן, או על פיסת נייר שהן מחזיקות, את הלוגו של חברת OnePlus One. התמונות הפופולריות ביותר יזכו את המצולמות בהן בפרס החלומי, ניחשתם נכון, הזמנה לרכישת ה-OnePlus One. לא אכנס למשמעויות הסקסיסטיות והמשפילות של המבצע הספציפי הזה, החבר'ה ב-The Verge עשו זאת טוב ממני. הם אמנם ביטלו את המבצע אמש, אבל הנזק נעשה.

בכל אופן, לי אישית נמאס מהטריקים השיווקיים של החברה הזאת, שלא עושה את הדבר הפשוט והבסיסי ביותר שהיא מתבקשת לעשות: לאפשר ללקוחות פוטנציאלים לרכוש את המכשיר שלה, ארבעה חודשים לאחר שהוכרז. במקום זאת היא מעדיפה לרתום אותם למסע היח"צ שלה, על מנת ליצור עוד באזז, לטלפון שמרגע שנודע המפרט והמחיר שלו, השיג ממילא את כל הבאזז שצריך כדי להפוך אותו ללהיט מכירות מטורף.

OnePlus One

מצבם של ישראלים המעוניינים לרכוש אותו גרוע אפילו יותר. ישנם מספר ספקים המאפשרים ייבוא אישי של המכשירים, אך גוזרים עליו קופון שמן, בלי קשר למיסי הקנייה שלו שהמדינה גם כך מוסיפה לעסקה. כך נוצר מצב שמי שאין לו קשרים, ומעוניין להזמין את המכשיר לארץ, ישלם עליו בסביבות ה-2400 ש"ח, פי 2 ממחירו המקורי. בינינו, למרות המפרט המטורף, קצת מטריד אותי לשלם מחיר כזה על טלפון מחברה ללא היסטוריה, שמשתמשת בשיטת הזמנות כנראה כדי לחפות על כושר ייצור מוגבל, ועם עתיד לא ברור.

אדגיש זאת שוב. כטלפון בפני עצמו, ה-OnePlus One הוא כנראה מכשיר נהדר. מה שהמאיס אותו עליי הוא כל הקשיים מסביב. בהתלהבות הכללית שלהם מהבאזז שיצרו סביב ה-Flagship Killer שלהם, החבר'ה ב-OnePlus שכחו שהבאזז, בסופו של דבר אמור להוביל לקנייה של המכשיר. חבל שעבור רוב המעוניינים לעשות זאת, האפשרות הזאת חסומה.

התפרסם לראשונה בבלוג חפיצים

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ