אתם מוכנים לפגוש מוכר רובוטי בחנות?

רשת Lowe's האמריקאית החלה בניסוי לשילוב רובוטים מסייעים בחנויות.

עומר מילויצקי
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
עומר מילויצקי

כיצד תראה חוויית הצרכנות שלנו בנקודת המכירה הפיזית בעתיד (הלא רחוק)?

כולם מדברים בעיקר על המובייל כערוץ הדיגיטלי המשמעותי שכבר מזמן שינה את התרבות הצרכנית שלנו (לפני, תוך כדי ואחרי הביקור בחנות). אבל כשמדברים על עתיד עולם הקמעונאות מתכוונים בעיקר ל- BIG DATA, שעל בסיסה נבנים כלים וחוויות צרכניות חדשות: מצד אחד הזמינות המקוונת של מליוני פריטים בחנות המקומית או בפריסה הארצית, ומצד שני כמויות אדירות של מידע על הלקוחות (היסטוריית הקניה, מוצרים שהלקוח התעניין בהם ולבסוף לא רכש אותם, המיקום הפיזי שלו מחוץ ובתוך החנות כמו למשל שימוש ב- Beacon ועוד…).

אם מוסיפים רובד של טכנולוגיה מתקדמת שהופכת, כמו בתחומים רבים אחרים לנגישה יותר מבעבר, הרי שגם הביקור שלנו בחנות עומד להיראות מאוד שונה.

Lowe's היא אחת מקמעונאיות חומרי הבניה בשיטת DIY הגדולה בארה"ב, שהשיקה לאחרונה בשיתוף עם מעבדת החדשנות שלה שירות ייחודי עבור הלקוחות – רובוט שנקרא OSHbot. העוזר/המוכר הרובוטי נראה יותר כמו קיוסק דיגיטלי נייד שמסתובב ברחבי החנות (הוא מנווט עצמו בעזרת חיישנים המסייעים לו לחשב את מיקומו היחסי וכמובן למנוע ממנו להיתקע בחפצים או בלקוחות).

מלבד היכולת לנוע בתוך החנות, OSHbot צוייד גם במסך מגע גדול המאפשר ללקוחות לבצע פעולות חיפוש מוצרים ואפילו תשלום, ובכך יכול הרובוט לספק ערך כפול: מידע וגם לשמש כקופה מהירה. OSHbot תומך בחיפוש ופקודות קוליות מה שמאפשר ללקוחות להגיד לו מה הם מחפשים והוא כבר יתרגם את החיפוש לאיתור המוצר המתאים. בשלב הראשון הוא תומך באנגלית ובהמשך הוא יתמוך בשפות נוספות. חשבו לרגע על ההזדמנות של מאפיין כזה במקומות הומי אדם בהם עוברים כמויות גדולות של אנשים מלאומים שונים כגון שדות תעופה, פארקי שעשועים, בתי מלון ועוד.

פיצ'ר מגניב נוסף ש-OSHbot תומך בו הוא יכולת סריקת 3D של מוצרים, מה שיאפשר ללקוחות להציג מוצר. למשל, משהו שהלקוח הביא לחנות כדוגמה כדי למצוא את אותו המוצר בגרסתו החדשה. הרובוט יוביל את הלקוח ישירות למיקום של אותו המוצר בחנות.

הרובט פותח בשיתוף חברת fellow robots ששמה לעצמה למטרה לייצר מהפכה בעולם הקמעונאות ע"י יצירת חווית לקוח שונה לגמרי, חכמה, פרסונאלית וקונטקסטואלית יותר – בעזרת רובוטיקה:

 מה יוצא מכל זה לקמעונאי?

המון. מלבד חווית הלקוח החדשנית שהלקוח חווה, OSHbot מפנה את המוכרים האנושיים בחנות לטפל בצרכים אחרים של הלקוחות, ובמילים אחרות להשקיע בחיזוק נאמנות הלקוחות ע"י מתן מענה אנושי לשאלות מורכבות יותר עליהן OSHbot לא יכול לענות.

בנוסף, אפרופו דאטה, רובוטיקה בשירות ענף הקמעונאות תייצר כמויות מדהימות של מידע סופר רלוונטי כתוצאה ישירה מהאינטראקציה של הלקוח עם הרובוט. ניתוח הדטה והפקת תובנות מהדטה הזו יכולים וצריכים בהמשך לשפר את החוויה הצרכנית בביקורים הבאים.

פורסם לראשונה ב-Redefine

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ