בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

להכניס את הבעות הפנים למחשב, גם כשלא רואים אותן

חוקרים באוניברסיטת קליפורניה מנסים לבנות מודל תלת-מימדי חי ומתעדכן של פני משתמשים במשקפי מציאות מדומה, למרות שהן מוסתרות

תגובות

לכידה ושחזור ממוחשב של פנים אנושיות והבעותיהן בזמן אמת היא יכולת שכבר לא שמורה רק לסרטי מדע בדיוני ומעבדות מחקר, בעידן שאחרי הקינקט. ואולם, עד כה היכולת הזו התאפשרה כל עוד הפנים גלויות למצלמה. כעת מנסים חוקרים באוניברסיטת דרום קליפורניה לקחת את זה צעד או שניים קדימה - ולעשות זאת כשחלק מהפנים מוסתר במשקפי מציאות מדומה.

בשנים האחרונות נחשפנו לכמה טכנולוגיות ביתיות שמסוגלות להתמודד עם האתגר ברמות שונות של הצלחה. מצלמות יותר פשוטות מהקינקט, כאלה שמשולבות במחשבים ניידים, גויסו כבר לפני שלוש שנים כדי ללכוד הבעות פנים של שחקנים ולתרגם אותן אל פני הדמויות שהם מגלמים בעולמות משחק המוניים כמו זה של EverQuest 2, שם תקשורת בין שחקנים היא מעמודי התווך של החוויה. המעבר מקול בלבד וממבחר הבעות מצומצם לטווח מלא של הבעות אנושיות, היא צעד משמעותי קדימה. אפילו מצלמות הסמארטפונים כבר נמצאות בדרכן לתמיכה ביכולות ניתוח עומק משוכללות.

לאור זאת, בניית דגם תלת-ממד מפורט של פני המשתמש בשלושים עדכונים לשניה על מחשב אישי, כפי שעשו באוניברסיטת דרום קליפורניה, הוא לא חידוש מזהיר בפני עצמו. ברם, העניין בפיתוח החדש מגיע מהבעיה אותה לקחו על עצמם החוקרים לפתור, והיא – כיצד ללכוד את הבעות פניו של המשתמש כאשר החלק העליון של הפנים מכוסה כמעט לחלוטין במשקפי מציאות מדומה.

אם המציאות המקיפה שמבטיחים לנו מוצרים כמו האוקולוס Rift או מוצרים מתחרים, כמו פרוייקט מורפיאוס של סוני ו-SteamVR של Valve אכן תתפוס את השוק ההמוני ותהפוך בשנים הבאות לדבר הקרוב ביותר שיש לנו לכניסה פיזית אל המרחב הקיברנטי, תצטרך להימצא דרך ללכוד גם את חלקי פניו של המשתמש שמכוסים על ידי הקסדה.

הדרך שמציעים אנשי אוניברסיטת דרום קליפורניה מבוססת על אלגוריתם שיודע לשלב בין מידע שהוא מקבל ממצלמת עומק, האחראית לקריאת החלקים הגלויים לאור, לבין מידע מחיישני מגע המספקים ביומטריקה מאזורי הפנים המכוסים. החוקרים חיברו מצלמת תלת-ממד סטנדרטית של אינטל לאוקולוס כדי שתספק את המחצית האופטית של המידע, ובעבור המחצית השניה שילבו בריפוד של משקפי המציאות המדומה שמונה חיישנים.

אלה קוראים את עוצמת המתיחה של עור הפנים בנקודות בו הם נמצאים במגע איתו וכך יכולים להשלים את המידע שמקבל המחשב לגבי תנועות עיניים, גבות ומצח. כאשר מוסיפים לשני מקורות המידע האלה, שמסתמכים זה על זה כדי ליצור תמונת פנים מדויקת יותר, כמו גם את היכולת של האוקולוס לעקוב במדויק אחר תנועות ראש, מקבלים מערכת שמסוגלת ליצור דגם פנים ממוחשב בדרגת פירוט וחיות גבוהה. השיער שלנו יצטרך בשלב זה להסתפק באיכות הדמיה סמלית.

פורסם לראשונה במגזין החיבור



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו