שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

חיישן ניטור השינה החדש של סמסונג פותח ועוצב בישראל

SleepSense לא רק ינטר את איכות השינה שלכם, אלא גם יכבה את הטלוויזיה אם נרדמתם וידליק את מכונת הקפה כשתתעוררו

ניב ליליאן, מגזין החיבור. ברלין
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
ניב ליליאן, מגזין החיבור. ברלין

אבנר שדות הוא אדם רגוע. הוא אפילו לא נלחץ כשהוא גילה שאנשי סמסונג עשו טעות: מוצר ניטור השינה החדש שהסטודיו שלו על חוף הים בתל אביב עיצב, הותקן נמוך מדי בספות האפורות שבביתן CityCube בתערוכת IFA 2015בברלין, כך שהמוצר, שאמור לחוש את הגב העליון, לא יכל למדוד למתנסים את קצב הנשימה. כן, ה-SleepSense, חיישן ניטור השינה החדש שסמסונג הכריזה עליו אמש – ישראלי מ-א’ ועד ת’.

את הטכנולוגיה של המוצר פיתחה חברה קטנה מרמת גן בשם EarlySense. ולעיצוב של החיישן והאפליקציה שמלווה אותו, אחראי עיצוב סטודיו נקודה של שדות. אם הופכים את הפלטה, אפשר למצוא בתחתיתה מדבקה קטנה: Made In Israel by earlySense. גם הציני שבכתבי הטכנולוגיה עשוי להתרגש קצת.

SleepSense צילום: סמסונג

SleepSense הוא מוצר ניטור שינה כולל, שבנוי כמעין פלטה שמניחים מתחת למזרן. הפלטה הזו מנטרת את פעימות הלב שלכם, את קצב הנשימה ואת איכות השינה הכוללת, כמו למשל כמה פעמים אתם מתהפכים בלילה, וכמה שינה עמוקה ושנת חלום חלמתם.

לדברי אנשי נקודה, המוצר של סמסונג הוא מוצר לומד, שגם יודע לתת טיפים למשתמש אחרי שהוא לומד את דפוסי השינה שלו. בנוסף הוא יודע להתחבר למוצרי בית חכם אחרים. כך למשל, הוא ידע לכבות את הטלוויזיה אם נרדמתם, או לזהות באופן אוטומטי מתי התעוררתם בבוקר ולהפעיל את מכונת הקפה. היופי אגב, שהוא יודע להתחבר לא רק למוצרים חכמים של סמסונג, אלא גם למוצרים של חברות אחרות, כמו SmartThings.

הסיפור של EarlySense הוא סיפור מעניין, ולא בהכרח סיפור סינדרלה, אלא אם מלהקים את סמסונג לתפקידי הפיה והנסיך גם יחד. החברה החלה את דרכה בפיתוח מוצר שנועד לפתור בעיה: משככי כאבים רפואיים, כמו מורפיום שניתן לחולים שמחלימים מניתוח, עשויים לגרום לדום נשימה. המוצר של EarlySense מזהה מתי נוצרים מצבים מסכני חיים, וכבר מנטר עשרות אלפי מאושפזים בבתי חולים ברחבי העולם.

קרדיט: מסיבת העיתונאים של סמסונג

החיבור עם סמסונג נוצר כשאנשי חממת החדשנות המקומית של החברה הדרום קוריאנית, בראשותה של רותי אדר, באו ל-EarlySense והציעו להם לעבוד על מוצר לשוק הצרכני. את השידוך בין אנשי EarlySense לאנשי נקודה עשו סמסונג, והתוצאה היא המוצר שעכשיו הושק ברוב פאר והדר בתערוכת האלקטרוניקה הענקית בגרמניה.

כמי שנמצא כבר הרבה מאוד שנים בעסקי העיצוב התעשייתי, אבנר שדות לא מתרגש מאוד. הוא מודה שנעים לראות את המוצר שעיצב מרוח על כרזה ענקית שמכסה קיר שלם של הבניין, אבל הוא שומר על פרופורציות.

פורסם לראשונה במגזין החיבור

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ