Magic Leap הצליח להרשים, ולשמור על חשאיות

חברת המציאות הרבודה הוציאה לראשונה סרטון שמדגים את הטכנולוגיה שלה, אבל עדיין לא חשפה עליה כמעט דבר

עודד ירון
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
צילום מסך: מיוטיוב
צילום מסך: מיוטיוב
עודד ירון

המציאות הרגילה כבר לא מספקת אותנו, וחברות הטכנולוגיה עושות כל שביכולתן כדי להיות הראשונות שיציעו תחליף הולם. בין אם אלה סמסונג או LG שמציעות משקפי מציאות מדומה, פייסבוק שרכשה את אוקולוס ריפט או מיקרוסופט שמפתחת את משקפי המציאות הרבודה Hololens.

אחת החברות המסקרנות ביותר בתחום בשנים האחרונות היא Magic Leap, ששמרה עד כה על חשאיות, מאז הקמתה בשנת 2010.. זה לא הפריעה לה לגייס סכומי כסף אדירים מיליארד דולר מגופים כמו גוגל, אנדרסון הורוביץ, קליינר פרקינס, מורגן סטנלי  וג'יי-פי מורגן צ'ייס. החברה גייסה סך הכל כ-1.4 מיליארד דולר ולדברי הוול סטריט ג'ורנל היא מעסיקה יותר מ-500 עובדים.

עכשיו היא מתחילה לחשוף טפח מהפיתוח שלה: משקפי מציאות רבודה, שלדברי קווין קלי, כתב "ויירד" שפירסם עליה כתבת שער במגזין האחרון, יוצרות חוויה שאף חברה אחרת לא משתווה אליה. החשיפה הגדולה, מלבד הכתבה בוויירד, מגיעה בדמות סרטון שפורסם ב"ויירד" אך גם ביוטיוב, ומציג לפחות חלק מהיכולות של המשקפיים.

בסרטון, שעדיין לא חושף את המשקפיים עצמם, אפשר לראות כיצד המשתמש צופה בתצוגה שמרחפת מולו באוויר: זה מתחיל במזג האוויר, עם האייקון המוכר למעונן חלקית, וממשיך בדפדוף בעדכונים עסקיים. לאחר מכן הוא עובר להודעה מהבת על הפרויקט שיצרה לבית הספר על טיפוס על האוורסט - כאן מגיע דגם תלת ממדי מרשים של ההר, עם אפשרות לצפות במידע על משלחות שונות שטיפסו על ההר. הוא בוחר כמובן במשלחת המפורסמת מכולן, זו שבה  סר אדמונד הילרי וטנזינג נורגיי העפילו לראשונה לפסגה - לחיצה על הכפתור המתאים והדיווח החדשותי מתחיל להתנגן. אחרי שהמשתמש מספיק להזמין לעצמו נעליים ברשת, הסרטון מסתיים במראה די מרהיב של להקה של מדוזות שחולפת לו מעל הראש.

בכתבה הנרחבת בוויירד, קלי סקר את ההיסטוריה של המציאות המדומה וסיפר בין היתר שלפחות מהבחינה הוויזואלית, Magic Leap מספק את החוויה הטובה ביותר.

אבל החברה שמרה לעצמה לא מעט פרטים על הטכנולוגיה. בראש וראשונה - המשקפיים עצמם - איך הם נראים בכלל ומה בדיוק מייחד אותם מהמתחרים כמו הולונס של מיקרוסופט. ב-The Verge הלינו על כך שהדבר הכי קרוב לתצלום של המשקפיים הוא צילום של עדשה שקופה, שלדברי וויירד הוא למעשה צילום של שבב פוטוני.

בסופו של דבר כל מה שאנחנו מקבלים מקלי בנוגע לטכנולוגיה הוא ציטוט מעורפל להפליא: "מג'יק ליפ טוענת כי המכשיר שלה ייחודי באופן שבו הוא מקרין אור לתוך העין, אם כי החברה מסרבת להסביר עוד בשלב זה" - או במילים אחרות, הוא לא אמר שום דבר. גם ב"וול סטריט ג'ורנל" ציינו שהטכנולוגיה עדיין לא נחשפה, לא למפתחים חיצוניים ולא לנסיינים, והחברה עדיין לא סיפרה מתי החזון עתיר הדולרים שלה אמור להיהפך למציאות צרכנית.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ