נוקיה קונה חברת מחשוב לביש ומשלבת ידיים עם דיסני

הענקית הפינית, שמחפשת את דרכה אחרי המכות שספגה בתחום הסלולר, הודיעה שהיא קונה את חברת ויטינגס הצרפתית, תמורת 170 מיליון יורו

ניב ליליאן, מגזין החיבור
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מצלמת OZO של נוקיה. עכשיו גם סוני תשתמש בה לצילום 360 מעלות
מצלמת OZO של נוקיה. עכשיו גם סוני תשתמש בה לצילום 360 מעלותצילום: יח"צ
ניב ליליאן, מגזין החיבור

מאז שמכרה את חטיבת הניידות שלה למיקרוסופט, נוקיה מנסה למצוא מחדש את דרכה. היא נפטרה מחטיבת המפות שלה, HERE, שנמכרה לקונסרציום רכב גרמני, ומתמקדת בשתי החטיבות הקיימות שלה: חטיבות רשתות הסלולר וחטיבת הטכנולוגיה, שאחראית גם על חדשנות והיא המעניינת אותנו, הצרכנים. במסגרת של חיזוק של הראשונה, קנתה בשעתו נוקיה את אלקטל-לוסנט המתחרה, ועכשיו היא מבצעת רכישה שתחזיר אותה לפרקי היד שלנו: היא קונה את Withings, חברת המחשוב הלביש הצרפתית שממוקדת בעיקר בנושאי ניטור בריאות.

אתמול בבוקר (שלישי) הודיעה הענקית מפינלנד שהיא קונה את ויטינגס הצרפתית, תמורת 170 מיליון יורו במזומן (191 מיליון דולר), מה שיוסיף לפורטפוליו של נוקיה את שעון הפעילות Activite Pop ואת אחיו הגדול, שורה של צמידים ומדי פעילות כמו ה-Pulse Ox וה-Go, משקל חכם, מערכת השינה Aura, מד לחץ דם והפיתוח שלאחרונה הביא הכי הרבה תשומת לב ל-Withings, מד החום האלחוטי והמעוצב שלהם. מה שנכון, שתי החברות אכן חולקות שאיפה ליצור מוצרים שלא רק מתפקדים טוב, אלא גם נראים טוב.

ובתוך כך, ביום שני נודע שנוקיה משלבת ידיים עם אולפני דיסני, ליצירה של תכני מציאות מדומה, שמתגלה כטרנד הכי חם של השנה. נוקיה תספק לדיסני את אוזו (OZO), מצלמת ה-360 מעלות המקצועית שלה, שעלותה 60,000 דולר ליחידה, והיא מיועדת לשוק התוכן המקצועני.

עם כיוונים חדשים כמו מחשוב לביש ומציאות מדומה, נראה שנוקיה, שלאחר מכירת חטיבת הניידות נראתה קצת אבודה, מתחילה למצוא מחדש את דרכה.

פורסם לראשונה במגזין החיבור

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ