האם סנאפצ'ט תוכל להצליח איפה שגוגל נכשלה?

החברה ששינתה את שמה ל-Snap, הכריזה על משקפיים חדשים שמצוידים במצלמה. אצל גוגל גלאס זה לא נגמר טוב

עודד ירון
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עודד ירון

חברת סנאפצ'ט נכנסת למקום ממנו גוגל נאלצה לסגת בשל חששות לפרטיות. החברה שעומדת מאחורי אפליקציית המסרים שהפכה ללהיט בקרב בני נוער, הציגה בסוף השבוע לראשונה מוצר חומרה: משקפי שמש המצוידים במצלמה. בנוסף, היא הודיעה שהיא משמיטה את הצ'ט משמה ומעתה היא נקראת Snap.

משקפי השמש החדשים של סנאפ, שנקראים spectacles, אינם כה חכמים כמו משקפי גוגל גלאס, ששילבו מצלמה, מחשב, אפליקציות שונות ותצוגת מציאות רבודה למשתמש.

spectacles יכולים לצלם לחיצת כפתור בצד המשקפיים סרטוני וידיאו קצרצרים של 10 שניות, להעלות את הסרטונים באופן אלחוטי לאפליקציה. אם תרצו סרטון מעט יותר ארוך ניתן ללחוץ פעם נוספת ואז יתווספו 10 שניות נוספות. האורך המקסימלי עומד על 30 שניות, לפי אתר The Verge. המשקפיים מצויידים בעדשה ברוחב 115 מעלות, שהחברה מבטיחה שהיא קרובה ככל האפשר לשדה הראייה האנושי.

המצלם מקבל אינדיקציה לכך שהוא מצלם בעזרת נורה פנימית שנדלקת בעת הצילום. חשוב מכך, נורות LED חיצוניות מודיעות לסובבים אותו כי הוא מצלם. האינדיקציה הזאת מנסה לטפל בסוגייה קריטית שהתעוררה סביב גוגל גלאס בשעתו - הכעס של הסביבה.

המשקפיים החכמים של גוגל עוררו גל של התנגדות חריפה מהסביבה. זה התחיל בכינוי Glassholes ובבתי עסק שאסרו על חבישת המשקפיים בתחומם, והגיע עד כדי תקיפות אלימות של מרכיבי המשקפיים בכמה מקרים. לאחר הצטברות של מקרים מהסוג הזה בחברת גוגל החליטו לשנות את המיקוד, ולנסות למצוא דרך להפוך את המשקפיים החכמים שלה לכלי לצורכי עבודה. לאחרונה דווח ב-Popular Science שהם משמשים כאמצעי תקשורת בין פארמדיקים לבין רופאים במצבי חירום.

סנאפ הודיעה כי תפיץ את המשקפיים במספרים מוגבלים, בתחילה לפחות, והם יעלו 130 דולר לזוג. המחיר הנמוך יחסית מטפל בעוד סוגייה שהיתה בעייתית במשקפיים החכמים של גוגל - גרסת המפתחים הראשונית עלתה 1,500 דולר, וגם הגרסה ההמונית היתה אמורה לעלות מאות דולרים.

המשקפיים החדשים של סנאפצ'ט: מצלמים סרטונים של 10 שניות
המשקפיים החדשים של סנאפצ'ט: מצלמים סרטונים של 10 שניות

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ