פאראדיי פיוצ'ר תשאיר לכולם אבק, אם המכונית תגיע לכביש

המתחרה של טסלה הציגה את ה-FF91, מכונית חשמלית חכמה ועמוסת טכנולוגיה שמגיעה מאפס ל-100 בפחות מ-2.5 שניות. השאלה היא אם תצליח להתגבר על הבעיות שמאחורי הקלעים

הראל שטנשטיין, מגזין החיבור
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
Faraday Future FF91
Faraday Future FF91צילום: אי-פי
הראל שטנשטיין, מגזין החיבור

פאראדיי פיוצ'ר איננה חברה רגילה. מצד אחד עובדי החברה הם בכירים בתעשיית הרכב, עם היסטוריה בג'נרל מוטורוס, טסלה, BMW, אאודי, לוטוס, למבורגיני, אפל ועוד. סכומי כסף אדירים הועברו לפרוייקט והחברה כבר החלה השנה בבניית המפעל. מצד שני, גל עזיבות של בכירים מעיב על שמה, כאשר האחרונה שבהן היא עזיבתו של המנכ"ל עצמו  - שבוע לפני הצגת הרכב הראשון של החברה שייכנס לפס הייצור. גם שמועות על בעיות פיננסיות, פטנטים בבעלות חברה אחרת ועוד שלל צרות מעיבות על עתידה של החברה, כך שסיכוייו של המכונית הראשונה שעליה הכריזה החברה הלילה ב-CES 2017 עדיין לוט בערפל.

בהכרזה הדגיש מנהל ההנדסה של החברה, ניק סמספון, ש-Faraday Future חדשנית, מהפכנית ואיננה כבולה לבירוקרטיות תאגידיות, כך שהיא באמת יכולה לשנות את תעשיית הרכב.

ה-FF91 הוא רכב חשמלי לחלוטין, הכולל 36 חיישנים, מצלמות ומכ"מים לנהיגה אוטונומית, כך שניתן להשאיר את הרכב למצוא חנייה לבד, וכשזה יחנה, תתקבל התראה על מקום החנייה בסמארטפון (ובהדגמה החיה שהוצגה הרכב אכן חנה במקום היחיד שהיה פנוי).

המכונית מציעה תמיכה במגוון התקני הטענה כמו גם הטענה אלחוטית, סוללה של 130 קילוואט/שעה, טווח נסיעה של 600-700 ק"מ לטעינה בודדת, 1050 כוחות סוס בשיא, והאצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-2.39 שניות, לעומת טסלה S שסיימה ב-2.5 שניות. לכאורה, חלום של חולי הגה וחובבי טכנולוגיה.

הרכב מחובר לאינטרנט באמצעות מספר מודמי דור רביעי (LTE) ואנטנות WI-FI על הרכב ניתן לשלוט באמצעות פקודות קוליות. אפשר להזרים סרטים לצפייה במסכים הלא מעטים ברכב ועוד.  הרכב גם יזהה את הנהג (ואת היושבים ברכב) בכדי להתאים את ההגדרות האישיות באופן אוטומטי ויאפשר לבעליו להיכנס לרכב ללא מפתח. במקום מראות צד יש כאן מצלמות, ובמקום ידיות הדלת, ישנם משטחי מגע. הרכב אמור להגיע לכבישים בשנה הבאה, כלומר, 2018,  ו-300 הראשונים שיזמינו את הרכב בהזמנה מוקדמת עם מקדמה של 5,000 דולרים יקבלו גירסת ייצור מיוחדת.

בקיצור, חדשנות וחשיבה לא שגרתית לא חסרות כאן. השאלה היא אם המכונית המתקדמת של החברה תצליח להתמודד עם הבעיות של החברה, ולהגיע בסופו של דבר אל הכביש.

פורסם לראשונה במגזין החיבור

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ