בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סטורדוט משנה כיוון: הציגה טעינה ב-5 דקות למכוניות חשמליות

6תגובות

חברת סטורדוט הישראלית, שהתפרסמה לפני כמה שנים כחברה שהבטיחה לטעון סלולרי ב-30 שניות, משנה כיוון. השבוע הציגה החברה בתערוכת Cube בברלין טעינה מהירה לסוללות של כלי רכב חשמליים – ב-5 דקות. לפי דורון מאירסדורף, מנכ"ל החברה, המטרה שלהם היא להגיע למקסימום וולטאג' בזמן קצר.

החברה משתמשת בידע שצברה בפיתוח הסוללה לסמארטפונים, כדי לשפר את הסוללות הקיימות לכלי רכב חשמליים. סטורדוט פיתחה דור חדש של סוללות ליתיום יון (תרכובת נפוצה מאוד לסוללות בכל תעשיה כמעט), שבהן הוחלפו האנודה והקתודה בפיתוח ייחודי של החברה, שבנוי מתרכובת הכוללת גם שריג אורגני לצד שילוב של חומרים ברמה ננומטרית. מאירסדורף מביא כדוגמה דווקא חומר פשוט יחסית, כמו סיליקון, שנעשה בו שימוש ברמה ננוטמטרית – כך שהיכולת שלו להתנפח ולהזיק לסוללה, יורד.

מאירסדורף מציין שכרגע הם עובדים עם שני יצרני סוללות באסיה, על התאמה של פס הייצור, בעיקר בתחילתו של הפס, כדי להכניס את הסינתטזה האורגנית לסוללות המיועדות לכלי הרכב החשמליים. "זה משהו שהתעשיה הזו 30 שנים לא עשתה. צריך לעבוד כמו היי טק, לא כמו גאראג'", אומר מנכ"ל סטורדוט.

החברה, במכוון, מתעקשת לעבוד עם מפעלים קיימים, כדי לצאת לשוק בזמן סביר, וללמד אותם לעבוד כאמור, עם טכנולוגיות חדשות. ברם, במקביל, סטורדוט בונה מפעל משלה באסיה, שיתחיל עם קצב ייצור של גיגה אחת, ב-2021. "אנחנו רוצים לעשות הורדת עלויות כדי לפתח את הדורות הבאים (של הסוללות)", אומר מאירסדורף.

 ומה על הסוללות לסמארטפונים שנטענות תוך פחות מדקה שהחברה הציגה כמה אבות טיפוס שלהם בשנים האחרונות? על אף שהובטחו ב-2016, אלה בינתיים לא יצאו לשוק אלא בסדרות מוגבלות, בשל מגבלות תקנים וייצור. מאירסדורף מסביר לנו שתקני הטעינה הנוכחיים, אפילו USB-C, לא מספקים את כמות הזרם הדרושה לסוללות האלה, והן דורשות יתר מדי שינויים במבנה הפנימי של הסמארטפונים, כמו גם בשקע הטעינה עצמו.

אז במקום זאת, החברה ממקדת מאמציה בסוללות חיצוניות לסמארטפונים, שיכולות להיטען תוך 5 דקות. סטורדוט מבטיחה הפעם שאלה יהיו בשוק ב-2018, והן כבר נמצאות בשלבי ייצור, באותם המפעלים שמייצרים גם את הסוללות עבור הרכב החשמלי. אגב, מאירסדורף גם מתייחס בדבריו באופן מובן למדי לטסלה. לטענתו, לטסלה לוקח כארבעים דקות טעינה וזמן מה להגיע לאופטימום של משרעת הטעינה, מה שהטכנולוגיה של סטורדוט עושה בדקות. כך או כך, נראה שתחום הרכב החשמלי וההינע שלו, עומד להיות מסעיר.

פורסם לראשונה במגזין החיבור



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו