מאסק: הממשל תומך בחיבור וושינגטון וניו-יורק ב-Hyperloop

היזם הטכנולוגי צייץ כי קיבל הסכמה "בעל פה" לקידום העבודה על מנהרה שתחבר את הערים, ותקצר את זמן הנסיעה באופן משמעותי

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אילון מאסק, בשנה שעברה

אילון מאסק, האיש ששמו הפך למילה נרדפת לחדשנות וחזון, הטיל ביום חמישי האחרון פצצה: הוא צייץ על “הסכמה עקרונית” בעל פה שקיבל להקמה של מנהרת הייפרלופ בין ניו יורק לוושינגטון

עד ששורות אלה נכתבו, הספיק מאסק להרחיב ולהסביר את דבריו – כי האישור העקרוני בעל פה שקיבל, הגיע מ-“רמה פדרלית” (ביזנס אינסיידר טוענים שישירות מהבית הלבן), וכי הדבר פותח דלת לדיונים בכל הרמות, לפני קבלת אישור רשמי בכתב.

בממשל מסרו מנגד כי להסכמה עקרונית אין שום תוקף חוקי. ועדיין, מדובר בחדשות מסעירות, על הסכמה להקמה עקרונית של מערכת היסעי המונים מסחרית אזורית, המבוססת על טכנולוגיית הייפרלופ, זאת לצד ניסויים שעורכות חברות אחרות, שמתכננות תחילת פעולה של מערכות היסעים מסחריות בעוד כשלוש שנים. מאסק הרחיב בהמשך ואמר שייבחנו בהמשך גם מערכות הייפרלופ שייקשרו בין לוס אנג’לס וסן פרנסיסקו ומערכת נוספת בטקסס.

חלק מעניין נוסף, הוא שמי שתבנה את המערכת היא ככל הנראה The Boring Company. הבורינג קמפני, שהחלה בכלל בתור בדיחה של מאסק, היא משחק מילים באנגלית על “חברת החפירות” ו-“החברה המשעממת” – בניגוד לשאר החברות של מאסק שיותר מסעירות את הדמיון. החברה המשעממת, עד כה הייתה עסוקה בחפירת מנהרות מתחת ללוס אנג’לס, כפיתרון נוסף לפקקים האדירים שמהם סובלת עיר המלאכים. אבל ההכרזה הזו הופכת את “הבורינג קמפני” לחברה לא משעממת בכלל.

מה זה הייפרלופ?

הייפרלופ הוא פתרון היסע המוני תיאורטי שהומצא עוד במאה ה-19. הייפרלופ דומה למערכות הדואר הפנאומטי שהיו נפוצות בשנות ה-60 וה-70, שהסיעו בתוכן דברי דואר בתוך קפסולות בצינורות וואקום. העיקרון זהה, רק בקנה מידה יותר גדול.

כיום אפשר לבנות צינורות שמרבית האוויר מרוקן מהם כדי לבטל התנגדות, וכך יכולה קפסולה שבתוכה יושבים נוסעים, “לטוס” באמצעות הינע חשמלי במהירויות עצומות – כאמור, עד 1200 קילומטר לשעה.

נסיעה מניו יורק לוושינגטון תיקח רק 29 דקות, במקום שלוש שעות וחצי. התכנון הוא ממרכז עיר אחת למרכז העיר השניה, אבל עם לא מעט תחנות עליה וירידה בדרך, כך שההייפרלופ יכולה להחליף בחלקה גם רכבת תחתית או מערכות היסעי המונים עירוניות דומות.

מצעי היסע המונים שכזה מתחרה ישירות ולמעשה ייתר רכבות או מטוסים בקווים יבשתיים (תיאורטית, אין בעיה לבנות גם הייפרלופ טראנס אטלנטית, רק שזה יהיה פרויקט עצום ומורכב). הרעיון לאחרונה זכה לתחייה ולהייפ מחודש בזכות אילון מאסק שהחזיר אותו לתודעה הציבורית.

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ