בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

EyeSight הישראלית תשמור את העיניים שלכם על הכביש

החברה משתפת פעולה עם חברה אמריקאית בפיתוח טכנולוגיה שתעקוב אחר פני הנהג, תזהה מתי הוא עייף או מוסח ואף תאפשר לו לשלוט במערכות ברכב באמצעות מחוות

4תגובות

EyeSight הישראלית, אשר מתמחה בזיהוי מחוות וכבר הוציאה לשוק כמה מוצרים בתחום, נכנסת לתחום החישה לרכב. אנחנו לא מדברים על ראיית מכונה מחוץ לרכב – אלא דווקא ראיית מכונה בתוך תא הנוסעים.

החברה הכריזה השבוע על שיתוף פעולה עם Jabil, שהיא חברה אמריקאית המייצרת רכיבים עבור חברות טכנולוגיה ורכב, אבל גם יש להם שיתופי פעולה ישירים עם יצרניות רכב, כאשר מדובר על פתרונות תוכנה או פתרונות המשלבים בין חומרה לתוכנה ייעודיים.

אז מה EyeSight הולכים לעשות? זיהוי של הנהג בכל המובנים: החל מזיהוי פנים, מין וגיל (נשמע קצת מפחיד, האמת), כדי לאפשר פרופילים אישיים והתאמה אישית של כוונונים ברכב שיש בו כמה נהגים, אבל חשוב מכך, המצלמות שיותקנו במכוניות וראיית המכונה יוכלו לזהות את הקשב של הנהג – על ידי זיהוי מנח הראש, יציבה, מעקב אחר תנועת עפעפיים ומצב רוח, כמו גם היסחי דעת – על ידי קריאה של תנועת האישונים והמבט.

וכמובן, כמו במוצרים הביתיים של החברה, יאפשרו הפעלה של פונקציות שונות ברכבת על ידי נפנוף יד, מה שעשוי להיות יותר בטיחותי מאשר להתעסק עם הכפתורים ברדיו או ידיות וכפתורים בסביבת הנהג – או להוסיף מקומות שמעניינים אתכם בדרך לרשימת מועדפים פשוט על ידי סימן אגודל למעלה, המוכר בימינו יותר כ"לייק".

eyeSight Automotive solution for in-cabin sensing - דלג

EyeSight מצטרפת לעוד חברות בתחום המסקרן הזה, שעד עכשיו היה ממוקד במבט של ראיית מכונה מחוץ לרכב לצרכים של מכוניות אוטונומיות, ועכשיו מפנה אותו חזרה, אל פנים הרכב.

יש להם גם מתחרים כמו גרדיאן, שצמחו במאיץ של מיקרוסופט, וגם הם עוסקים בניטור וראייה של פנים הרכב לצורכי בטיחות, על ידי מצלמה המותקנת בפנים הרכב.

מערכת מהסוג הזה, יכולה למשל לזהות שדעתנו מוסחת, שאנחנו מנמנמים על ההגה, שהפנינו את מבטנו לסמראטפון או שבכלל פנינו לאחור להתייחס לילדים במושב האחורי – ושבכל מקרה, העיניים שלנו לא על הכביש – ולנקוט בפעולות מונעות כמו להדליק אוטומטית אורות בלם, או להשתלט לחלוטין על הנהיגה כמו שמודגם בסרטון.

התוצר של המערכות האלה, כך נקווה, הוא פחות תאונות שנגרמות בשל היסח דעת של נהגים, לפחות עד שהמכוניות האוטונומיות יקחו פיקוד מלא, ובשאיפה, יפטרו אותנו מתאונות דרכים.

פורסם לראשונה במגזין החיבור



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו