בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

דייסון: משואבי אבק למכוניות חשמליות

הממציא שעומד בראש החברה סיפר לגרדיאן כי החברה מתכננת להוציא לשוק מכונית חשמלית ב-2020

2תגובות

הממציא סר גיימס דייסון אמר אתמול לגארדיאן הבריטי, כי החברה שלו, הידועה בשואבי האבק ומוצרי יניקת ודחיפת האוויר הייחודיים שלה – מפתחת מכונית חשמלית, שתצא לשוק ב-2020. זוהי תפנית מעניינת עבור החברה שמתגאה בכך שהיא מוציאה מוצר מושלם או זורקת אותו לפח.

פיתוחה של המכונית החל ב-2015, ועובדים למעלה מ-400 מהנדסים לדברי דייסון. והחברה מתכננת להשקיע כ-2.6 מיליון דולר (שני מיליון לירות שטרלינג), תוך שהיא נסמכת על הניסיון העשיר שלה בפיתוח סוללות ומנועים חשמליים.

הפיתוח שנגנז. מערכת ציקלונית שנועדה ללכוד חלקיקים מזהמים בצינורות פליטה של משאיות ומכוניות
דייסון

דייסון הצהיר כי המכונית שלו לא תיראה ולא תעבוד כמו מכוניות חשמליות אחרות שכבר קיימות בשוק, אבל גם הזהיר כי המחיר שלה לא יהיה זול. פרטים נוספים לא נחשפו על המכונית החשמלית העתידית של החברה, לטענתו של הממציא בגלל התחרות הקשה הקיימת כיום בענף המכוניות החשמליות.

דייסון, שהודיע על הפיתוח גם במכתב לעובדיו, ציין במכתבו את המטרה שהציב לעצמו לפני שנים להפחית את פליטת הגזים ממכוניות פרטיות ומשאיות. בדייסון, יש לנו את ההזדמנות לשלב את כל הטכנולוגיות יחדיו לכדי מוצר יחיד, כתב. לא הרבה פרטים ידועים על המכונית החשמלית הבריטית החדשה, אבל בתעשיה היה ידוע שדייסון מפלרטטת עם כלי רכב חשמליים מזה זמן, כולל לשכור אנשי מפתח לשעבר בחברות כמו אסטון מרטין וטסלה. שאיפותיו של הממציא בנושא, נחשפו בטעות במסמך ממשלתי בשנה שעברה.

בהודעה לעיתונות שהוציאה היום החברה, שיתף דייסון שרטוטים מוקדמים שלו, מ-1990, למערכת ציקלונית שנועדה ללכוד חלקיקים מזהמים בצינורות פליטה של מכוניות, אבל התעשיה לא גילתה בכך עניין והפרויקט בוטל. דייסון מספר שכשראה שממשלות וחברות לאורך השנים אינן עושות די כדי לצמצם את הזיהום הנגרם משריפת דלקים, מיקד את חברתו בפיתוח סוללות, שבהן ראה פיתרון לבעיית הזיהום – ככוח מניע למכוניות.

על פי נתונים של ארגון הבריאות העולמי, שבעה מיליון אנשים מתו ב-2012,  אחד מכל שמונה מיתות ברחבי הגלובוס. דייסון כתב: זו המחויבות שלנו להציע פתרון לסכנה הסביבתית העולמית הגדולה ביותר. אני כבר מחכה להציג לכולכם מה שאני מקווה יהיה משהו ייחודי וטוב יותר, בבוא העת.

פורסם לראשונה במגזין החיבור



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו