ה-AKEYLESS Hunter היא הפיתרון האידיאלי לרכב של ההורה המודאג

למרות אפליקציה שמשוועת למקצה שיפורים, אקילס האנטר הישראלית תסייע לכם לדעת מתי הרכב שלכם מונע, איפה הוא נמצא והאם הילדים לקחו אותו לאן שאתם מעדיפים שהם לא יקחו אותו

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
AKEYLESS Hunter
גד גניר
גד גניר

יום יבוא וסט החששות ההוריים בנוגע לילדיהם יחזור לקדמותו. אמנם היום החשש העיקרי הוא שמישהו ישתעל עליהם, אבל בשלב מסוים החיים יחזרו למסלולם, ואת החשש הזה יחזור לתפוס החשש הישן והטוב ממה שהם עושים עם הרכב המשפחתי. לאחרונה הציגה אקילס סיסטם (Akeyless באנגלית, לא קשור למצביא היווני עם נקודת התורפה המפורסמת), חברה ישראלית העוסקת באבטחת רכב, מספר כלים לאיתור ומיגון רכבים מפני גניבה. המערכת שהותקנה ברכב שלי לצורך הבדיקה, Akeyless Hunter, היא מערכת המעקב הבסיסית ביותר בקטלוג של אקילס, אבל יש בה לא מעט יכולות שעשויות לקרוץ להורה המודאג.

המערכת מורכבת מרכיב המותקן במכונית שלכם על ידי מתקין מטעם החברה. הרכיב מתחבר אל מחשב הרכב וכולל קישורית סלולרית עם כרטיס סים ומקלט GPS. זוכרים את פלאפון קאר, הרכיב שמתחבר אל שקע ה-OBD (שקע שיש לכל רכב בתוך תיבת הפיוזים)? אז כאן העסק הרבה יותר מאובטח: ה-Hunter מושתל בתוך הקרביים של הרכב באופן שהרבה יותר קשה לנתקו. לאור העובדה שהתחברות לשקע ה-OBD היא דרך פעולה פופולרית בקרב גנבי רכב, ב-Akeyless מציעים בין היתר (בתוספת תשלום) לבצע מעקף של השקע הזה, ולנעול אותו במעין תיבה משוריינת כך שלא תהיה אליו גישה חופשית.

מרגע שהסתיימה ההתקנה, ה-Hunter מופעל באופן קבוע. כברירת מחדל, בכל פעם שהרכב מונע או מכובה, נשלחת אל המשתמש הודעת SMS, כאשר ניתן להגדיר התראות נוספות שישלחו בהודעה. ה-Hunter יודע לזהות גם כאשר מנתקים את החשמל ברכב, וגם יודע לזהות מצב בו גוררים את הרכב. מה כל כך נפלא בשימוש ב-SMS? בעיקר העובדה ש-SMS ניתן לשלוח גם באיזורים בהם כיסוי האינטרנט של הרשת הסלולרית פחות איכותי, כמו למשל בחניונים. מעבר לכך, שימוש ב-SMS מבטיח שתקבלו התראה בזמן אמת, גם אם הסמארטפון שלכם החליט לכבות את האפליקציה שרצה ברקע.

מתוך לוח הבקרהצילום: גד גניר

אקילס פעלה בשנים האחרונות בעיקר מול ציי רכב, והאפליקציה לשליטה במערכת אכן נראית כמו כזאת שבעיקר מנהליי ציי רכב יהנו להשתמש בה. היא לא נאה במיוחד ויזואלית, עמוסה להחריד באפשרויות, והניווט בה לפעמים מבלבל. זה לא אומר שהיא לא עושה את העבודה, פשוט לא בצורה אלגנטית. מה אפשר לעשות עם AkeylessGPS? ברמה הבסיסית ביותר, ניתן לעקוב איתה, על גבי מפה, אחרי התנועה של הרכב שלכם - לאן הוא נוסע, מתי ואיפה הוא עוצר, ומתי הוא סתם עומד מונע. המעקב הוא לא רק בשידור חי, והמערכת שומרת תיעוד של עד חצי שנה אחורה. עוד אפשרות שמציעה האפליקציה היא ניווט - אל הרכב החונה וניווט בנסיעה. הניווט אל הרכב החונה מתבצע דרך האפליקציה תוך שימוש במפות של גוגל. מה לגבי ניווט בנסיעה? כאן מדובר רק בקיצור דרך שמוביל אל אפליקציית גוגל מפות.

המערכת מאפשרת לדיקטטור התחבורה של הבית להגדיר לנתינים כללים ברורים לאן מותר לנסוע עם הרכב. למשל, דרך האפליקציה ניתן לקבוע תיחום גיאוגרפי, איזורים שבהם מותר לרכב לנסוע וכאלה שיציאה מהם תשלח התראה לאפליקציה (נניח, רדיוס של קילומטר מהבית). לחילופין, ניתן להגדיר איזורים שאסור לרכב להכנס אליהם, וכמובן לקבל התראה כשהרכב שלכם נכנס אליהם למרות האיסור. דרך ממשק השליטה של Akeyless במחשב ניתן אף להגדיר שעות מותרות (או לחילופין, אסורות) לנסיעה, וקילומטרז' מקסימלי. כיאה למערכת המיועדת למנהלי ציי רכב, ניתן להוציא דרך הממשק הזה גם דו"חות מידע על השימוש ברכב, ומן הסתם לנהל כמה רכבים במקביל.

תיחום גיאוגרפיצילום: גד גניר

אז מה הבעיה שלי עם האפליקציה? שהיא לא מלוטשת מספיק. קחו לדוגמה את תפריט הגדרת ההתראות. רשימת ההתראות כוללת רשימה של עשרות סוגים של מצבים בהם תישלח התראה למשתמש: התראה על פתיחה/סגירה של הדלת, התראה על שיחה בקול רם בתוך הרכב, התראה על כיסוי מצלמה, התראת נפילה, התראה על שינוי למצב שיוט, ועוד רשימה ארוכה של התראות שאינן רלוונטיות למשתמשי ה-Hunter, כי אם רק למערכות מתקדמות יותר של החברה. האפליקציה יודעת לזהות את המערכת שמותקנת אצלי ברכב, אז אם אין אפשרות לא להציג סוגי התראות אחרים, לפחות שיוצגו כלא רלוונטיים או לא פעילים.

מעבר לכך, ישנה כפילות של תפריטים וקיצורי דרך פנימיים: במסך הראשי, בבחירת רכב ניתן להכנס ל"לוח בקרה" (המסך המרשים ביותר באפליקציה עם ציור נאה של רכב), שכולל בתוכו גישה לניווט, תיחום גיאוגרפי, הגדרת פקודות, התראות, מעקב (חי) והיסטוריית תנועה. בתפריט הקודם, לצד "לוח בקרה" יש קיצור דרך ל"עוד", שמכיל בתוכו גישה שוב להיסטוריית תנועה, ניווט, תיחום גיאגרפי, התראות, מעקב ואפילו ל"לוח בקרה". זה עדיף אולי על מצב שבו לא ברור איך להגיע לפונקציה מסויימת, אבל זה מסורבל ועושה רושם לא מקצועי.

כמה עולה התענוג? הרכיב עצמו עולה כ-499 שקלים, כאשר למחיר הזה מתווספים דמי מנוי חודשיים של כ-20 שקלים עבור כרטיס הסים שבתוכו, באמצעותו תקבלו את הודעות ה-SMS. העובדה שהמוצר הזה תוכנן עבור מנהלי ציי רכב ולא עבור אנשים פרטיים בהחלט ניכרת, ויש המון מה ללטש באפליקציה. ועדיין, אחרי שמתגברים על הרושם הראשוני, Akeyless Hunter בהחלט עושה את העבודה שלה כראוי, ואף מציעה יכולות ייחודיות שיאפשרו גם ללקוחות פרטיים לדעת יותר טוב מה עושים הילדים עם הרכב.

פורסם לראשונה בחפיצים

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ