בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הייתם מוכנים שהילדים יכינו שיעורים במשחקים?

סקר שנערך עבור מכון מופ"ת מגלה שהורים אולי לא ששים לראות את ילדיהם תקועים מול מסך המחשב, אבל הם לא ממהרים לבטל את המשחקים

תגובות

האם משחקי מחשב תורמים לחינוך ולהתפתחות של ילדיכם? רוב מכריע של ההורים בישראל לא חושב כך. אבל, על פי סקר חדש מתברר שיש לא מעט הורים המאמינים שיש למשחקים עתיד בלמידה. את המחקר ביצעו רפי סמית ואולגה פניאל ממכון סמית למחקר עבור מכון מופ"ת.

על פי ממצאי הסקר שנערך ב-250 משפחות ובהן ילדים בגילאים 6-18, הילדים בישראל מקדישים בממוצע למשחקי מחשב שעתיים ביום. כאשר בנים וילדים בוגרים יותר משחקים יותר.

הסקר הוכן לקראת כנס בנושא משחקים ולמידה שנערך בשבוע שעבר ובו הציג ברוך יעקבי, מנהל בית הספר הניסויי עין הים בחיפה, את ההצלחה שלהם בהפיכת הלימודים לחוויה משחקית - ולא בהכרח רק במחשב.

יעקבי לא לבד. לימור שגב, רכזת מחקר ופיתוח במיזם משחקי מנהלים באוניברסיטת חיפה, סיפרה כי אחד התחומים המתפתחים בעולם המשחקים הוא המשחקים הרציניים - שמשמשים למשל כדי ללמד על החיים בדארפור, או בכפרים עניים בהודו או נפאל, או לחילופין לספק מבט ממוקד על הסכסוך הישראלי-פלסטיני. באותה מידה משחקי סימולציה רבים משמשים בתחומים רחבים מאוד כמו רפואה, הצלה וכיבוי אך גם במכירות. המשחקים תופסים גם תפקיד חשוב בהכשרה של אנשי מקצוע. סא"ל איציק גרשון, ראש ענף חקר ופיתוח הדרכה בחיל האוויר, סיפר למשל בכנס מופ"ת שבחלק מחברות התעופה האזרחיות בחו"ל, הפעם הראשונה שבה טייס משנה נמצא מאחורי ההגאים של מטוס אמיתי, היא גם הפעם הראשונה שיושבים מאחוריו מאות נוסעים.

בוועידת המשחקים הרציניים שהתקיימה בסן פרנסיסקו בסוף פברואר הוצגו למשל פיתוחים של חוקרות, שעסקו ביתרונות של משחקים מסורתיים, לאו דווקא לימודיים באופיים. האפידמיולוגית נינה פפרמן מאוניברסיטת ראטגרס סיפרה על תוצאות מחקרה על התפרצות מגפת בעולם של World of Warcraft ב-2005. מדובר במקרה שבו קסם מוגבל של חברת בליזארד יצא מגבולות המקום שבו אמור היה להשפיע והופץ ברחבי עולם המשחק. המחקר על ההתנהגות שם סייע לחוקרים להתכונן להתפרצויות בעולם האמיתי, סיפרה פפרמן. ג'יין, חוקרת מאוניברסיטת מקאוון באדמונטון, אלברטה, סיפרה כי גילתה שחיילים שמשחקים במשחקי מחשב סובלים פחות מסיוטים.

אבל אם לחזור לישראל ולמשחקים בלמידה, נראה שרוב ההורים (62%) מאמינים כי משחקי מחשב אינם תורמים להתפתחות הילדים ושישה מתוך שבעה הורים לא יהססו לדרבן את יליהם לסגור כבר את המשחק. ולמרות זאת, חלק ניכר מהם בכל זאת מאמין שיכולה להיות תועלת לימודית במשחקים.

58% מההורים הנשאלים הביעו עמדות חיוביות לגבי שילוב משחקי מחשב בלמידה. כאשר 25% אמרו שהם מאוד תומכים בשילוב משחקים. שיעור התמיכה היה אף גבוה יותר בקרב הורים לילדים שמשחקים יותר זמן בממוצע.

רוב ההורים (56%) גם האמינו שלשילוב משחקים בלמידה צפויה להיות השפעה חיובית על הישגי התלמידים. אם לא די בכך, רוב ההורים גם האמינו כי יש מקום לשילוב משחקים בשיעורי הבית. 62% תמכו בשילוב משחקים, ו-38% התנגדו.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו