ה-Wii או הקינקט לא יגרמו לילדיכם להתעמל יותר

מחקר חדש מגלה שילדים שקיבלו את הקונסולה של נינטנדו ומשחקים ספורטיווים לא בילו יותר זמן בפעילות גופנית מאומצת

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
ג'נברה פיטמן, רויטרס

כל האגרוף הווירטואלי, הבאולינג והריקודים למיניהם עם קונסולות משחקים לא בהכרח עוזרים לילדים לעמוד ברף ההתעמלות היומית הדרושה, כך טוען מחקר חדש.

החוקרים גילו כי ילדים ששיחקו במשחקי וידיאו אקטיוויים לא זכו ליותר זמן פעילות גופנית מתונה או מאומצת מילדים ששיחקו משחקים רגילים.

כמה חוקרי בריאות הציבור קיוו כי משחקי וידיאו עשויים להיות לפחות אלטרנטיווה חלקית לספורט ופעילות גופנית הדרושים לילדים, בעיקר בשכונות מסוכנות, בהן משחק בחוץ אינו תמיד אפשרי.

כדי לברר אם זה אכן מה שקורה, החוקרים ממכללת ביילור לרפואה ביוסטון, טקסס, יצרו מחקר שהוא חלומו של כל ילד: הם נתנו ל-78 ילדים קונסולות Wii ולמחציתם נתנו משחקים פעילים ולאחרים משחקים לא פעילים, כמו סופר מריו גלקסי או Sing-It Pop Hits של דיסני. בחלוף מחצית מזמן המחקר הילדים, בני תשע עד 12, יכלו לבחור במשחק נוסף מאותה קטגוריה שקיבלו בהתחלה.

Wiiצילום: אי-פי

טום ברנובסקי ועמיתיו עקבו אחר הילדים במשך 13 שבועות ובחנו את רמת הפעילות הגופנית שלהם עם מדי תאוצה (accelerometer), שאפשרו לצוות המחקר לקבוע מתי הם עוסקים בפעילות גופנית. המשתתפים לבשו את המכשירים על החגורה למשך ארבע תקופות בנות שבוע במהלך המחקר. הילדים עמדו בסך הכל די יפה בדרישות המחקר, זאת בזכות התמריץ שהעניקו להם החוקרים: כל ילד שעמד בדרישות קיבל את הקונסולה במתנה בסופו. ברנובסקי ציין עם זאת כי ייתכן שהחיישנים פספסו מקרים של פעילות גופנית, למשל במקרים שילדים שיחקו במשחקי אגרוף והזיזו את הידיים בנמרצות.

בשבוע הראשון, השישי, השביעי וה-12 ילדים בקבוצת המשחקים הפעילים ביצעו בממוצע 25 עד 28 דקות פעילות גופנית מתונה או מאומצת מדי יום, לעומת 26 עד 29 דקות בממוצע בקבוצת המשחקים הלא פעילים.

בנוסף, לא נמצאו הבדלים משמעותיים במספר הדקות שבהן עסקו בפעילות גופנית קלה, או בזמן בו היו ללא תזוזה. "ציפינו שמשחק במשחקי הווידיאו יוביל למעשה לעלייה דרמטית בפעילות גופנית אצל הילדים", אמר ברנובסקי לרויטרס. "למעשה, נדהמנו מהיעדר הפעילות בקרב ילדים".

הוא אמר כי הצוות לא יודע אם הילדים פשוט לא התאמצו תוך כדי משחק ב-Wii, או אם הם פיצו על המשחק הפעיל בקונסולה בכך שהם צמצמו את רמת הפעילות הגופנית בזמנים אחרים של היום.

למרות שמדובר במחקר יחיד, והתוצאות אינן חותכות, הוא אמר "המחקר שלנו מצביע על כך שאין יתרונות לבריאות הציבור ממשחקי הווידיאו הפעילים הללו".

"האם ה-Wii עומד לתרום באמת להגעה לרף של 60 דקות פעילות גופנית ביום? אני לא חושב שהוא יתרום", אומר ג'ייקוב ברקלי, חוקר פעילות גופנית מאוניברסיטת קנט סטייט באוהיו, שלא השתתף במחקר החדש. "אולי ה-Wii לא עשוי לשפר מאוד את הפעילות הגופנית, אבל הוא עשוי להגדיל את שריפת הקלוריות קצת יותר ממשחקים רגילים, ואם אתה עושה את זה על בסיסי יום יומי, עשוי להיות לזה אפקט מצטבר חיובי" אמר ברקלי.

קווין שורט שלמד על השילוב בין פעילות גופנית למשחקי וידיאו באוניברסיטת אוקלהומה, מסכים לרוח הדברים. הוא אמר כי "ה-Wii יכול לשמש כתחליף לזמן ללא תזוזה, כמו משחקי וידיאו או צפייה בטלוויזיה". אבל, "זה שאתה משחק כדורגל ב-Wii לא אומר אתה צריך להפסיק לשחק כדורגל בחוץ".

נינטנדו לא הגיבה לדברים.

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ