חוזרים לטירה הנאצית |

20 שנה לוולפנשטיין 3D: המשחק עולה לרשת בחינם

בתסדה שחררה את המשחק הקלאסי שהמציא את ז'אנר משחקי היריות בגוף ראשון. המפתח, ג'ון קורמאק: אנחנו בכלל רצינו משחק חייזרים

עודד ירון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
עודד ירון

המשחק הקלאסי וולפנשטיין (Wolfenstein 3D) או "הטירה הנאצית" בשפת הקודש, אביהם הרוחני של דום, קווייק ובעצם כל משחקי היריות בגוף ראשון חוגג 20 שנים לצאתו.

המשחק, שהיה בעצם מעין פרק המשך למשחק הדו מימדי Castle wolfnstien, הציב את השחקנים בנעליו של בי-ג'יי בלאסקוויץ, שנלחם כדי לברוח מידי הנאצים ולשחרר את אחותו מידיהם. במסגרת המשחק בלאסקוויץ צריך להתמודד עם חיילים נאצים, מוטנטים ובסופו גם עם היטלר כמובן. המשחק הוביל לכמה משחקי המשך מצליחים, שהאחרון שבהם יצא ב-2009.

לרגל המאורע שיחררה חברת בתסדה, שרכשה את id Software ב-2009, את המשחק המקורי מ-1992 בחינם בגירסת דפדפן. המשחק, שנולד אמנם בתקופה בה העכבר לא היה כה נפוץ כמו היום, היה מבוסס בשעתו רק על המקלדת, אבל היום הוא מאפשר משחק גם העכבר. הוא תמוך ברוב הדפדפנים המודרניים ובהם כרום, אקספלורר 9, פיירפוקס 11 וספארי 5 של אפל. כמו כן, החברה מציעה את גרסת האייפון והאייפד בחינם.

בנוסף, הוציאה החברה פרק פודקאסט מיוחד עם ג'ון קורמאק, המפתח ואחד המייסדים של iD, שמספר על החוויות של פיתוח המשחק.

וולפנשטיין. צילום מסך

קורמאק סיפר בסרטון בין היתר כי המשחק הוא המשחק השלישי שלהם מגוף ראשון. קדמו לו המשחק Hovertank, שנוצר בגרפיקה בסיסית הרבה יותר, וקטקומבות 3D, שמתרחש כבר בסביבה יותר דומה לזו של וולפנשטיין 3D.

קורמאק סיפר הם בכלל רצו ליצור משחק חייזרים שייקרא "הוא ירוק ומעוצבן", אבל הם החליטו לבסוף לבחור בנושא של הנאצים. הוא סיפר עוד כי את ההשראה קיבל אכן מהמשחק המקורי שיצא לאפל 2 ב-1981, אם כי לפיתוח שלו היה אחראי סיילס וורנר. קורמאק סיפר כי הם פגשו את וורנר בכנס ו"קיבלו את ברכתו" ליצור את המשחק.

קרדיט: BethesdaSoftworks

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ