המכירות הדיגיטליות בבריטניה חצו את רף מיליארד הפאונד ב-2012

הורדות בתשלום של מוזיקה, סרטים, סדרות ומשחקים תפסו בשנה החולפת כרבע מכלל משוק מכירות הבידור בממלכה המאוחדת

מארק סוויני, גרדיאן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
מארק סוויני, גרדיאן

הורדות בתשלום בבריטניה של מוזיקה, תוכניות טלוויזיה, סרטים ומשחקי וידאו חצו לראשונה בהיסטוריה את רף המיליארד לירות שטרלינג בשנת 2012. המכירות של תכני הבידור בחנויות רגילות צנחו בשנה החולפת ב-17.6% לעומת שנת 2011, וכעת השוק הדיגיטלי תופס כמעט רבע משוק מכירות הבידור באי הבריטי. סך כל המכירות ב-2012 של תכני בידור ביתיים, ברשת ובחנויות רגילות יחד, צנח בכ-12% לקמת יותר מ-4.2 מיליארד פאונד.  

מכירות המוזיקה ברשת עלו ב-15% ב-2012 לכ-333 מיליון פאונד ומכירות הסרטים והסדרות עלו ביותר מ-20% לכ-98 מיליון פאונד. אולם משחקי הווידאו הם הכוכבים הבלתי מעורערים של המכירות ברשת באי הבריטי, בעיקר הודות למשחקי אונליין פופולריים כמו "Wolrd of Warcraft" לקונסולות פלייסטיישן ו-Xbox. סך מכירות המשחקים באינטרנט הסתכמו ביותר מחצי מיליארד פאונד בשנה החולפת.

"חציית רף מיליארד הפאונד היא הישג יוצא מהכלל של תעשיית המכירות ברשת של בריטניה", אמר מנכ"ל איגוד הקמעונאים בבריטניה, קים ביילי. "זו הוכחה שההשקעה העצומה במכירות מוזיקה, סרטים ומשחקים ברשת משתלמת. כיום הלקוח יכול לקנות כל מה שהוא רוצה, מאיפה שהוא רוצה ומתי שהוא רוצה".

צילום: רויטרס

ביילי התייחס גם לירידה במכירות בחנויות הרגילות. לדבריו, אחת הסיבות לכך היא שחברות משחקים רבות החליטו שלא להוציא לשוק משחקים חדשים בקיץ האחרון, כדי להימנע מתחרות קשה מצד המשחקים האולימפיים שנערכו בלונדון. "מיעוט ההוצאות החדשות בקיץ 2012 הוא בבירור גורם משמעותי בצניחת המכירות בחנויות הוותיקות", אמר ביילי. "על הקמעונאים וחברות המשחקים להחליט על שינוי שיטת הפצת המשחקים. לא הגיוני שחנות משלמת שכירות במשך 52 שבועות בשנה, אך מוכרת בהצלחה רק בחצי המזמן הזה".

גם בארה"ב נרשמה ב-2012 עלייה במכירות הקמעוניות באינטרנט. בעונת מכירות החגים הנוכחית בארה"ב קפצו המכירות ב-14% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, לפי נתונים שפירסמה אחרי החגים חברת המחקר קומסקור.


תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ