שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

משחק ישראלי לסמארטפון יגרום לכם להתרוצץ ברחובות

ב-"Shift" תצטרכו לבחור בין תפקיד הצייד והניצוד במשחק שמשלב בין תופסת למחבואים

עודד ירון
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
Shift
עודד ירון

משחק ישראלי חדש מנסה לגרום לכם לקחת את הסמארטפון ולצאת החוצה לשחק. Shift הוא המשחק הראשון של הסטארט-אפ הישראלי "Augmented Games", שהוקם בידי אמיר אליאסי, שחר סילברט ודרור רג'ואן.

המשחק (שזמין בינתיים רק באנדרואיד) הוא שילוב בין תופסת למחבואים ומיועד לשני משתתפים - צייד וניצוד, שצריך כמובן להימלט. ניתן לקיים כמה משחקים בבת אחת - כלומר צייד יכול להיות עסוק בחיפוש אחר הטרף שלו, אבל באותה עת גם להיות ניצוד על ידי שחקן נוסף אחר.

היריב יכול להיות חבר מפייסבוק או כל שחקן אחר שנמצא באזור והזמנתם או שהזמין אתכם למשחק. ניתן להזמין את השחקן באמצעות מה שמכונה "Challenge", בו ניתן לקבוע את כללי המשחק הנוכחי - כולל משך המשחק וגודל המפה.

בניגוד לתופסת או למחבואים, הצייד לא צריך לראות או לגעת פיזית בטרפו - האינטראקציה מתנהלת כולה דרך הסמארטפון. הצייד רואה כדור גדול על המפה שמציין את האזור הכללי שבו נמצא טרפו, והוא צריך להתקרב למרחק של 40-25 מטר ממנו. ברגע שזה קורה, ושרת המשחק דוגם את המיקום של שניהם - המשחק נגמר.

את ההדגמה שעשו לי אליאסי ורג'ואן תכננתי לקיים בגינה ליד הבית שלי, אבל מהר מאוד התברר לי שמדובר במשחק בהיקף גדול בהרבה. מהר מאוד גם התברר לי שאליאסי ואני היינו צריכים להתרוצץ ברחובות בחיפוש אחר רג'ואן. רימינו קצת ונכנסנו למכונית כשאליאסי נוהג ואני מנווט. זה אמנם יצר קצת סיבוכים והוריד מעט את רמות האנדרנלין, אך תחושת המרדף נותרה בעינה.

החברה מקווה שפלטפורמה שלה תשמש כמנוע למשחקים נוספים בעולם האמיתי, תחילה פרי פיתוחה. ואולם, מאוחר יותר היא מתכננת לאפשר גם למפתחים חיצוניים לבנות משחקים ואפליקציות משלהם על גבי הפלטפורמה.

החברה, שהחלה את דרכה במימון עצמי מנסה גם לגייס משקיעים במקביל לפתיחת קמפיין אינדיגוגו. בקמפיין הם מנסים לגייס 30 אלף דולר כדי לתמוך בהמשך הפיתוח, אבל הם מציינים שגם זה יהיה רק סכום התחלתי. המטרה המרכזית שלהם בשלב הנוכחי היא לפנות למשקיעים, והם מקווים שהכניסה לתחום שעדיין יחסית בחיתוליו תסייע להם בכך.

אמנם היו לא מעט דיבורים על משחקים מהסוג הזה, אבל חסרים בשוק משחקים בולטים. עם זאת, המוכר והפופולרי שבהם הוא "Ingress", אם כי הוא מורכב בהרבה מ"Shift". המשחק, שפותח ב-"Niantic Labs" של גוגל, מערב שתי קבוצות, ה-"Enlightened" וה-"Resistance", שמנסות לכבוש שטחים ברחבי העולם על ידי הגעה פיזית למקומות מסוימים, וחיבור בינם לבין מקומות נוספים. כיום משחקים בו כמה מיליוני שחקנים ברחבי העולם.

Augmented Games. מימין: שחר סילברט, דרור רג'ואן ואמיר אליאסיצילום: יח"צ

אליאסי ורג'ואן סיפרו שבכוונה לא ניסו לחקות את המשחק של גוגל, אלא ליצור משחק פשוט יותר, שיפנה גם לשחקנים מזדמנים, אבל הם בהחלט מודעים לתחרות שהחברה של גוגל עלולה להציב בפניהם.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ