הלהיט החדש: לפרק פצצה עם עזרה מחברים

אולי זה לא נשמע כמו המשחק הכי מתאים לספק את מנת האסקייפיזם בימים אלה, אבל Keep Talking and Nobody Explodes כבר זוכה לשבחים בזכות חוויה שיתופית ייחודית ומלחיצה

עודד ירון
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
צילום: מתוך Steam
עודד ירון

משחק חדש שיצא ב-Steam בשבוע שעבר לוקח את הרעיון של שיתוף פעולה כמה צעדים קדימה וקוצר שבחים בדרך.

Keep Talking and Nobody Explodes הוא משחק שבו המטרה היא לפרק פצצה. בניגוד למשחקי פעולה שבהם מספיקה לחיצה על מקש אחד והמתנה לתום הפעולה - מדובר בעבודה קשה, שמתבצעת במירוץ נגד השעון (בדרך כלל שלוש או חמש דקות). פירוק הפצצה דורש התמודדות עם כמה אלמנטים שצריך לנטרל: בין אם מדובר בחיתוך החוטים בצבע הנכון, לחיצה על המקש הנכון או סיבוב המתג לכיוון הדרוש. אם לא די בכך, המשחק מציע סולם קושי לא פשוט ומוסיף הפתעות שונות כמו הפסקות חשמל ובעיות נוספות.

יש רק בעיה אחת. מי שמפרק את הפצצה עושה זאת בלי לדעת מה הוא עושה. כאן מגיע הקטע הגאוני של המשחק. הוא עובד "לבד" בחדר, אבל הוא מקבל עזרה מ"מומחה" או מומחים, שיושבים מול מדריך פירוק הפצצות שאפשר להדפיס. המומחים מנחים אותו בכל שלב כיצד צריך להתמודד עם המודולים השונים מהם בנוי מנגנון הפצצה.

מבקרים מספרים שהשילוב בין הזמן הדוחק והצורך לתקשר עם אנשים תוך ניסיון להסביר לעתים אלמנטים מורכבים יוצרים לחץ. הלחץ הזה הוא אמנם גורם משמעותי בהנאה מהמשחק, אבל כמה מבקרים ציינו שרמת הלחץ יכולה לחסל נישואים. "שיחקתי עם חבר. למדתי שאי אפשר לסמוך עליו אף פעם", כתב אחד הגולשים ב-Steam. "קוד מורס הורס חברויות במשחק הזה, חוץ מזה זה סופר כיף", כתב אחר.

המשחק הוא פרי עבודה של Steel Crate Games, שלושה מפתחי אינדי מאוטווה בקנדה. הוא נולד באירוע Global Game Jam 2014, שם הם פיתחו את האבטיפוס של המשחק בתוך 48 שעות.

באתר הם כותבים שאחרי שהאבטיפוס של מה שהם הגדירו כמשחק מטופש שנועד לסביבה של מציאות וירטואלית (הוא תואם גם לאוקולוס ריפט) התקבל בהתלהבות, הם החליטו להפוך את הרעיון הראשוני למשחק מלא.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ