פרנסיס פורד קופולה הופך את "אפוקליפסה עכשיו" למשחק

צוות של יוצרי משחקים ותיקים חבר לבמאי המוערך בפרויקט קיקסטארטר' שמנסה להכניס את השחקנים לראשו של הגיבור הראשי בסיפור ולשחזר את האימה והטירוף של המלחמה - כפי שעשה הסרט

עודד ירון
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עודד ירון

פרויקט קיקסטאטר חדש מבקש להביא את אחד מהסרטים המוערכים בהיסטוריה, "אפוקליפסה עכשיו", לעולם המשחקים, כמעט 40 שנה אחרי צאת הסרט.

הפרויקט החדש יוצא לדרך בתמיכתו של הבמאי המקורי, פרנסיס פורד קופולה, והוא משך כמה מפתחים ותיקים שעבדו על להיטים כמו Fallout: New Vegas, Gears of War ואחרים.  

"לפני 40 שנה, יצאתי ליצור סרט אמנות אישי שקיוויתי כי יוכל להשפיע על דורות של צופים במשך שנים", אמר קופולה בסרטון שמוצג בעמוד הקמפיין. "היום, מצטרפים אלי נועזים חדשים - צוות שרוצה ליצור גרסה אינטראקטיבית של 'אפוקליפסה עכשיו', שבה אתה משחק את קפטן בנג'מין וילארד על הרקע האכזרי של מלחמת וייטנאם".

מלחמת וייטנאם כבר שימשה רקע למשחקים רבים, כולל שני משחקים על בסיס הסרט המצליח "פלאטון" של אוליבר סטון. אחד מהם, משחק יריות ששילב כמה מצבים שונים, יצא עוד ב-1987. המשחק השני, שיצא ב-2002, היה משחק טקטי יותר שהעניק לשחקן את השליטה בקבוצת חיילים בג'ונגלים של וייטנאם. אבל גם הניסיון להעביר את הזוועות המלחמה דרך המדיום של משחקים כבר זכה למקום במשחקים מהסוג הזה - למשל, Shellshock: Nam '67, משחק יריות מגוף שלישי, שיצא ב-2004, וממשיכו  Shellshock 2: Blood Trails, שיצא ב-2009.

אבל המשחק הרלוונטי ביותר להשוואה כאן הוא Spec Ops: The Line, שאינו מתרחש על רקע וייטנאם, אלא מתאר תרחיש דמיוני בדובאי. המשחק מתרחש אחרי שהעיר טבעה מתחת לסופות חול קטסטרופליות, שהפכו אותה כמעט לעיר רפאים. אבל שארית הכוחות האמריקאיים, אזרחים מקומיים וקבוצות טרור נלחמים על שאריות המים והשליטה. השחקן נכנס לתפקידו של קפטן מרטין ווקר, מפקד חוליה של יחידת כוח דלתא, שנשלחה למצוא קצין בכיר שערק מפני שקיבל הוראה לנטוש את התושבים ואת הגדוד שלו בעיר. ככל שהם נכנסים לעומק העיר, מתברר שהעניינים הרבה יותר מסובכים מכפי שחשבו. המשחק שאב השראה רבה מ"אפוקליפסה עכשיו", שבו הגיבור יוצא בחיפוש אחרי קולונל קורץ שנעלם בלב הג'ונגל, וכן מ"לב המאפליה", ספרו של ג'וזף קונרד שעל פיו נכתב הסרט.

רוב המשחק מתנהל כמשחק יריות בגוף שלישי, שהוא בבסיסו די סטנדרטי. העיקר בו הוא השילוב של הסיפור והדגש שהמשחק שם על הבחירות של השחקן. במשחק נוצר מתח בין המשחקיות ה"רגילה" שמחייבת את המשתמש לדלג בין מחסה למחסה, לירות שוב ושוב ולחסל אויבים בסיטונות כדי להתקדם, לבין הדילמות המוסריות שעולות מהסיטואציות. בלי להיכנס לספוילרים, המשחק גם כולל את אחד מהרגעים המזעזעים ביותר שבהם נתקלתי כגיימר, רגע שלא יהיה מוגזם לכנותו אבן דרך בהיסטוריה של המשחקים.

אבל כאמור, בבסיסה המשחקיות ב-Spec Ops: The Line היא של משחק יריות, ואת זה המפתחים של "אפוקליפסה עכשיו" אינם רוצים. בסרטון וגם בעדכונים הם הסבירו באריכות שהמשחק שלהם אינו Shooter, ולכן (לדבריהם לפחות) הם בחרו לפתוח בקמפיין קיקסטאטר.

"מה שאנחנו מפתחים הוא משחק תפקידים, עם נרטיב אימה פסיכולוגי ואלמנטים של הישרדות, שבו אתה נכנס לתפקיד של קפטן בנג'מין וילארד", מסרו המפתחים. "כל אויב יציב לכם איום פוטנציאלי ואמיתי - אתם לא תלבשו חליפת רובוט חיצונית שתספוג את התקפות האויב. בכל פעם שתשחרר כדור, כולם באזור יידעו - אויבים וכוחות ידידותיים כאחד. לא תוכלו לירות באויב מולכם בזמן שאויבים אחרים במרחק 50 מטרים לא יבחינו".

ב-Extra Credits הקדישו ל-Spec Ops: The Line שתי תוכניות - הראשונה כמעט בלי ספוילרים, השנייה עמוסה בהם. זה הפרק הראשון

את ההשראה שואבים המפתחים גם ממשחקים כמו סדרת System Shock (שקדמה לביושוק), דאוס אקס המקורי וסדרת משחקי .S.T.A.L.K.E.R, שבהם השחקן הסתובב בשממה גרעינית פוסט-אפוקליפטית באזור צ'רנוביל.

"המטרה הסופית היא לשגר אתכם לאותה אווירה, פסיכולוגיה ואימה שחוויית הסרט הצליחה ליצור בצורה מדהימה", נמסר בהודעת המפתחים. "רק שהפעם, אתה תהיה וילארד, ואתה תשלוט באופן מלא בכל פעולה - טובה, רעה או איפשהו באמצע. וכשתרד מהסירה, האם אתה מוכן ללכת עד הסוף? או האם תנסה גישה משלך? ב'אפוקליפסה עכשיו', הבחירה תהיה שלך בסופו של דבר".

אפוקליפסה עכשיו. מתוך עמוד הקיקסטארטרצילום: Erebus LLC

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ