רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

Assassin's Creed: Origins: מהפך! אבל לא מספק

יוביסופט עשתה שינויים מרחיקי לכת במשחק האחרון בסדרה הפופולרית שלה, אבל את הדבר החשוב ביותר שכחה להכניס למשחק

4תגובות

ביוביסופט חוגגים עשור למותג המצליח ביותר שלהם ואחד מהגדולים בכלל אססינס קריד, ומגיע להם לשמוח. נכון, אולי לא כל המשחקים בסדרה היו טובים, אבל כמעט כולם היו אבן דרך בתולדות משחקי המחשב. וזו סדרה ענקית אחד המותגים הגדולים בעולם, הרווחיים ביותר שממשיכים לגדול ולשנות. 

המשחק שהם מציגים לרגל המאורע הוא Assassin's Creed Origins - סיפור השורשים של מסדר המתנקשים. מדובר בבן נאמן לסדרה, לטוב ולרע: מסחרי מאוד, מתאים לכולם, עצום בגודלו, תמורה טובה לכסף אבל משהו חסר בו - נשמה, שאר רוח, הדבר הזה שעושה לשחקן את הדבר הזה בבטן. 

משחק ההרפתקאות יצא בסוף אוקטובר וקיבל ציון ממוצע מבקרים 83. הוא זמין למחשב אישי, פלייסטיישן 4, ו- Xbox One (עליה נבדק). 

Assassin's Creed Origins
יוביסופט

חוזרים למקורות

העלילה מתרחשת הזה במצרים של כמה עשרות שנים לפני הספירה. בימי שושלת תלמי. מצרים ניצבת בפני מהפכה בה היא עוברת משליטה הלניסטית לרומאית, ואנחנו שם לראות את קליאופטרה ויוליוס קיסר עולים לגדולה כשאנחנו מגלמים את באייק - חייל בשירות מלך מצרים שיהפוך להיות מתנקש. 

הסיפור, גם הכללי וגם האישי של באייק וזוגתו איה, נשמעים מעניינים על הנייר אבל שם זה נעצר. הסיבה היא שלמרות שיש דרמה (בנו של באייק נרצח) ואירועים גדולים שקורים ברקע, המהלכים עצמם פשוט לא מרגשים. הבעיה מתחילה בדיאלוגים ובמשחק הנוראי של באייק ושאר הדמויות, מהדיבוב ותנועה. 

באייק נשמע ונראה כמו אחד מלוחמי הבלתי טמאים (Unsullied) ממשחקי הכס. אפס באמינות רגשית, ואפס תנועה של שרירי פנים תוך כדי דיבור.זה לא ששאר הדמויות משדרות אמינות חלילה - הן תמיד נשמעות מוגזמות וקלישאתיות עד כדי מכניות. גם בסרטוני.

אולי זה נובע מהיריעה הנרחבת עד הענקית של המשחק - הרי יש אינספור דמויות. אולי גם מכך שאפשר לשחק בכמה שפות: ברזילאית, גרמנית צרפתית ואנגלית. 

עוד פגם על הרקע הזה: אין מצרית או יוונית - לבטח משהו שהיה עוזר לחיבור למשחק ולאמינות שלו. הדמות שלנו מדברת אנגלית - במשהו שאולי אמור להישמע כמו מבטא ערבי אבל לא עובר. זה לא שאי אפשר ועשו את זה כבר בסדרה גם עם שפות פחות פופולריות. הרי באססינס קריד 3 דיברו אנשי שבט המוהיקן בניב הייחודי שלהם ובסוף המשחק גם הלטינית שהביאו הרומאים מתחילה להישמע ברחוב.  

Assassin's Creed: Origins - הטריילר - דלג

הבעיה עם סיפור בינוני שמוגש בצורה פושרת היא שהוא פוגע ברצון של השחקן להתקדם. במשחק כזה, שדורש הרבה עבודה, מדובר בבעיה. השחקן יתרוצץ לכל עבר במצרים העתיקה. הוא ישחרר את אריסטו או ידבר עם קליאופוטרה, אבל לא ישחזר את ההרגשה המדהימה של להיות הציר בגלגלי ההיסטוריה.

נכנסים לתפקיד

אחד השינויים שקשה לפספס במשחק החדש הוא הנטייה החזקה שלו לכיוון משחקי RPG. פתאום פגיעות באויבים יוצגו כמספרים שמעופפים מעל הראשים שלהם באוויר.

הריצה והפארקור, שמאז ותמיד נתנו תחושה אדירה של חופש ועוצמה באססינס קריד, ממשיכים לתת עבודה. אבל הפעם יוביסופט שינתה את אחד התחומים הכי שנויים במחלוקת בסדרה: מערכת הלחימה. כבר לא תוכלו לחסל 20 אויבים בזכות הדיפה שמסתיימת במכת נגד מפוארת, שוב ושוב ושוב.

באייק פוגש את קליאופטרה - דלג

הלחימה מזכירה את Dark Souls ו-Bloodborne: לחיצה ארוכה למכה חזקה, לחיצה קצרה למכה מהירה. בניגוד לשני המשחקים המדוברים זה ממש לא קשה - בתנאי כמובן שהגעתם לרמה המתאימה. 

כשאנחנו ברמה המתאימה זה ממש קל, כשאנחנו מתחתיה זה כמעט בלתי אפשרי. אם הגעתי לרמה 9 ובכל זאת העזתי לצאת למשימה ברמה 10, יהיו שם אויבים שיחסלו אותי בלי למצמץ. אם כבר הגעתי לרמה 12, ויצאתי למשימה שמתחת לרמתי, באייק שוב הופך לאותו צבא של איש אחד. עם הטריק הזה יוביסופט הצליחה לגרום לנו לסיים משימות צד ולהתקדם כדי להשלים את הסיפור הראשי. 

כדאי להזכיר שיש פה עץ יכולות די מסועף שאפשר לשפר, אבל גם עם השיפורים אין הרבה מרחב לתמרון. ובטח שאם הדמות שלנו ברמה גבוהה מאוד לא תהיה שום בעיה נגד רוב האויבים. אולי חוץ מהפילים. 

מדובר כאמור, בשינויים הכרחיים במנגנון המשחק שהתיישן וזה עשוי לא רע אבל יש עוד עבודה. המנגנון הוא בסדר אבל הוא עוד לא מספיק כיף, 

אפשר לציין כאן עוד מנגנונים שלא מעניינים מספיק: 

סאנו העיט בתפקיד המזל"ט שלכם? סתמי, לא מאתגר ולא מועיל.
רכיבה ולחימה מגב הסוס? לא מעניין, לא משמעותי, לא מאתגר.
מה עם חקירת פירמידות אפלות באווירה אפופת מסתורין? אז זהו שלא.
מה עם החידות? פשוט לא מאתגרות.
והספינות? סתם מעצבנות.

עטיפה נוצצת

מה שכן עובד במשחק הזה שלא במפתיע הוא הסביבה, הגרפיקה, איך שמצרים נראית וכמה שאפשר לתור ממנה. הישג שהוא קודם כל מרהיב ויזואלית. לילה ויום, מדבר וצמחייה, פירמידות ומבנים אחרים פשוט מושלמים.  

גם מבחינה תוכנית, ניכר שנעשה המון תחקיר מבחינת צמחייה, דגים חיות ולבוש האנשים. המשחק הזה המשך ישיר לעבודה הנהדרת שנעשתה עם לונדון בסינדיקט וזה הדבר שהסדרה מצטיינת בו וזה הופך יותר ויותר מוחלט: אססינס קריד זו הדרך הכי מרתקת ונכונה להרגיש את ההיסטוריה. 

להבדיל מהאנשים, החיות נראות נהדר. בנוסף, העולם חי וקיים: אנשים מדברים (למרות שקצת חוזרים על עצמם) ויש סוג של מאזן אקולוגי - למרות שהוא לא תמיד חלק. אבל הי, מי אמר שהכל עובד כמו בפתיחה של מלך האריות?

זה גלגל החיים? אריה נגד היפופוטם, ולפעמים גם נגד השחקן - דלג
זה גלגל החיים?

מבחינה טכנית - הכל רץ חלק, יש זמני טעינה הכרחיים אבל יחסית מעט. כמובן שבמעבר בין נקודות אבל גם וזה קצת פחות טוב, אם התרחקנו מדי עם העיט שלנו. 

סיכום: אז שווה?

הוא מצוין טכנית ויפהפה ויזואלית (והוא ראוי לכסות גורדי שחקים באיילון) וכמה רחבה היריעה (כ-50 שעות לסיפור, ואפשר להגיע לכפול מכך). 

רק חסר הדבר הזה שהופך משחקים לענקיים. זאת היתה יכולה להיות הגשה חסרת תקדים של הסיפור  או במשחקיות פורצת גבולות. אבל כרגע זו ריצה בין משימות ומשימות צד ודיאלוגים משמימים.

המשחק מהנה בסך הכל (כן, גם החיסולים) אבל כחששין "אמיתי", בן לסדרה הענקית אתה רוצה שזה ישנה לך. כשאני הולך לחסל דמות היסטורית מוכרת, אני רוצה להרגיש שאני משנה את מהלך ההיסטוריה, לא שזאת עוד אחת בשורה של משימות כמו לתפוס את המצרי שגנב את התנין של חברה שלך או הרומאי שגנב לדודה שלך את הסוס.  

 הלוואי שזה יהיה שם במשחק הבא. אססינס קריד היא סדרה חשובה חבל שהמשחקים יהיו רק "בסדר כזה". 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#