בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

קרסו תחת עומס הציפיות: 7 משחקים שאכזבו בגדול

מטריילר לטריילר, מראיון לראיון, מפתחות אוהבות לנפח את הציפיות מהמשחקים הבאים שלהן; אבל לפעמים הבלון מתפוצץ להן בפנים

2תגובות
פוקמון גו
בלומברג

תעשיית הגיימינג מגלגלת מילארדים רבים של דולרים מדי שנה, ועל כן אין זה מפתיע שחברות המשחקים משקיעות סכומי עתק על פרסום ושיווק. לצערן של אותן חברות, וגם לצערנו, במקרים רבים מדובר בכשלונות מהדהדים, כשגם אם המשחק עצמו לא גרוע במיוחד, הוא פשוט לא עומד בעומס הציפיות. הנה כמה משחקים שההייפ עשה לה שירות גרוע, או במילים אחרות, פשוט איכזבו.

No Man's Sky

המשחק שכולם אהבו ב-2016. הבעיה העיקרית שלו לא הייתה שהוא לא משחק טוב, אלא שיוצריו יצרו אשלייה על חוויית משחק שטרם נראתה כמותה. מה הכוונה? היוצרים נתפסו משקרים לגבי פיצ'רים שלא הופיעו במשחק בכלל, עד כדי כך שנחקרו על ידי ה-ASA, ארגון בריטי שבודק אמת בפרסום. הטריילרים הבטיחו משחק Sandbox ביקום פתוח, שבו נוכל לטייל עם החללית שלנו למספר אינסופי של כוכבים, כל אחד מהם שונה וכולל יצורים אחרים. בפועל, הכוכבים לא היו כל כך שונים, המשחקיות התגלתה כחזרתית ואף מעייפת בחלקה, קרבות החלל השאירו טעם רע בפה, והמשחק עצמו סבל מלא מעט באגים. אמנם החברה הוציאה כמה עדכונים ששיפרו את החוויה, אבל הנזק לשמה הטוב של החברה כבר נעשה.

NO MANS SKY Trailer 2 (2016) - דלג

Mighty No.9

מגהמן היא אחת מסדרות המשחקים האייקוניות והטובות ביותר שיצאו אי פעם. לצערנו, נראה שהיא קצת נזנחה מכיוון שעברו הרבה שנים עד ש-Capcom החליטה להוציא משחק חדש בסדרה. לכן, כשעלה פרויקט הקיקסטארטר שבישר על יורש רוחני למגהמהן, רבים שמחו לפתוח את הארנק ולממן את ההבטחה הזו, מה גם שאחד מהאומנים שעבדו במשך שנים על הסדרה המקורית היה חלק מהפרויקט. למרבה הצער, עשה רושם שהצלחת הקמפיין עלתה ליוצרים לראש, שהמשיכו להפגין זלזול מתמשך בתומכים. לא רק שיציאת המשחק נדחתה פעם אחר פעם, התוצאה הסופית הייתה מאכזבת והציגה עיצוב שלבים בינוני ושליטה בעייתית. כדי להוסיף חטא על פשע, התברר כי מי ששילם יותר על מנת לקבל קופסה פיזית של המשחק, קיבל בפועל קופסה שהייתה קטנה מדי מכדי להכיל את החוברת שהגיעה איתה.

Mighty No. 9 Trailer: Masterclass - דלג

Duke Nukem Forever

אם תבקשו מגיימר שחי בשנות ה-90 לזרוק שמות של משחקי יריות מפורסמים מאותה תקופה, סיכוי גבוה ש-Duke Nukem יהיה אחד מהם, במיוחד גרסת ה-3D שהפכה את ז'אנר ה-FPS לפופולרי. הסיבה להצלחה לא הייתה רק איכות המשחק, אלא גם הטיפוס שהיה Duke Nukem האנטי-גיבור, לצד הומור שחור ואלמנטים נוספים שגרמו להורים לשמוח שמשחקים מגיעים עם אזהרה על הגיל הרצוי. כל הסיבות האלו גרמו למעריצים לחכות בסבלנות שנים למשחק הבא בסדרה. כמה סבלנות? לא פחות מ-15 שנים - המון זמן לפיתוח ציפיות. באותן 15 שנים הספיק הסטודיו המפתח להקלע לקשיים כלכליים, הפיתוח התגלגל מחברה לחברה, והתוצאה הסופית הייתה בהתאם. הגרפיקה של המשחק נראתה מיושנת ביחס לשנת יציאתו (2011), ההומור שלו לא החזיק מים ואף נחשב פוגעני והשליטה במשחק הייתה בעייתית - בקיצור, לא המבקרים ולא הגיימרים התרשמו ממנו.

Duke Nukem Forever: Official HD Debut Trailer - דלג

Pokemon Go

כשחברת פוקמון הציגה את הטריילר למשחק הטלפון פוקמון גו, כל אותם אנשים שגדלו על הסדרה וסדרת המשחקים שלה לא יכלו לעצור את ההתלהבות. לטייל ברחוב ולפתוס פוקמונים? להלחם נגד חברים ואנשים אקראיים ברחוב? הטריילרים הצליחו להציג תמונה של משחק מטורף שייקח את המותג לשלב הבא. בפועל היה מדובר בחוויה בסיסית יחסית, שאמנם היה ניתן בה להסתובב ברחובות ולתפוס פוקימונים, אך הקרבות בו היו עלובים בהשוואה למקור, ולא פלא שעל אף שהפך לתופעה גלובלית רוב האנשים איבדו עניין בו לאחר מספר שבועות בלבד.

Pokémon GO - דלג

The Order: 1886

משחק שמהווה הוכחה לכך שגרפיקה היא ממש לא הכל. מהטריילרים התקבל הרושם שאנחנו הולכים לקבל משחק אקשן מדהים שבו נלחם באנשי זאב עם כלי נשק מתוחכמים, אך בסופו של דבר המשחק היה איטי וכלל מעט קטעי גיימפליי של ממש. בנוסף, הוא היה קצר, מה שהצליח להרגיז את השחקנים שרכשו אותו ב-60 דולר והרגישו מרומים.

The Order 1886 - Official Trailer E3 2014 - דלג

Red Steel

קונסולת הווי הייתה בעיקר פוטנציאל לא ממומש, עם מעט משחקים יחסית שידעו לנצל את השלטים שלה בצורה מקורית. אחד מאותם משחקים היה Red Steel מבית יוביסופט, שהיה משחק הפעולה הראשון לקונסולה. החדשנות של המשחק הייתה בכך שהוא אפשר למשחקים בו לנהל קרב חרבות באמצעות השלטים עצמם, כמו גם לכוון בצורה יותר מדויקת במצבי ירי. הבעיה הייתה ששאר חלקי השליטה במשחק היו איטייים להחריד, כך שאם הייתם צריכים להסתובב בזמן הירי לדוגמה, לא היה לכם כמעט סיכוי לעשות זאת בזמן סביר. יאמר לזכות אנשי יוביסופט כי הם למדו מהטעויות, ומשחק ההמשך הציג תיקון של הבעיות של קודמו וזכה לביקורות משבחות.

Red Steel Nintendo Wii Trailer - E3 2006 - דלג

Watch Dogs

משחק נוסף מבית יוביסופט, ככל הנראה המלכה הבלתי מעורערת כשזה נוגע לייצור הייפ בלתי פרופורציונלי. שנתיים לפני יציאתו של Watch Dogs דאגה החברה לפרסם סרטונים שגרמו לכל גיימר באשר הוא לרייר במחשבה על המשחק החדש. כולם חיכו לגרפיקה מטורפת ומשחקיות האקינג פסיכית, והתוצאה הייתה, איך אומרים? פושרת.

הגרפיקה לא התקרבה להבטחות של יוביסופט, המשחקיות הייתה פשטנית, גיבור המשחק היה אנמי, וקשה להגיד שהיה בו משהו חדשני במיוחד. אם להיות הוגנים, לא מדובר במשחק גרוע, והוא אפילו די מהנה. אבל הוא מהווה דוגמה מייצגת למה שקורה כשגורמים לגיימרים לחכות למשהו בצורה כל כך מוגזמת.

Watch Dogs Exposed Trailer - E3 2013 - דלג

לערוץ היוטיוב של GameGems



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו