אפקט העדר ולא חוכמת ההמון: הלייקים גוררים עוד לייקים

מחקר שנערך בשיתוף חוקרים מהאוניברסיטה העברית גילה שאנשים נוטים לעשות לייק לידיעות שכבר זכו לתגובות חיוביות

קנת צ’אנג, ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
קנת צ’אנג, ניו יורק טיימס

אם תעשו “לייק” לכתבה הזאת בפייסבוק, יגדלו הסיכויים שאחרים יאהבו אותה, גם אם היא לא כתבה איכותית במיוחד. כך, מגלה מחקר חדש שבדק את ההתנהגות של אלפי בני אדם שקראו ודירגו תגובות של אחרים באינטרנט, והתפרסם שלשום בכתב העת Science. תגובה חיובית אחת, גם אם צנועה, יכולה להביא לשטף של תגובות אוהדות. “הגזמה יכולה להצליח”, אומר אחד החוקרים, סינאן אראל, פרופסור לטכנולוגיית מידע ושיווק מהמכון הטכנולוגי של מסצ’וסטס (MIT), “ויכולה גם להעצים את הפופולאריות של הדבר”. לעומת זאת, תגובה שלילית לא תיצור את אותו האפקט, שכן בתוך זמן קצר תגובות חיוביות של קוראים אחרים יאזנו, לכל הפחות, את זו השלילית.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ