חוקרים: ניתן לחזות תוך שעות אם קמפיין מימון המונים יצליח

4 שעות לאחר פתיחת הקמפיין אפשר כבר להגיע לתחזית ברמת דיוק של 76%, לדברי החוקרים משווייץ

גרדיאן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
גרדיאן

שלושה חוקרים מאוניברסיטת EPFL טוענים כי הם יכולים לחזות את סיכויי ההצלחה של פרויקט מימון המונים בקיקסטארטר ארבע שעות לאחר פתיחתו. על פי המחקר שהוצג ב-Conference on Online Social Networks, החוקרים מסוגלים להגיע לתחזית ב-76% דיוק. זאת כאשר מחקר קודם של צוות אמריקאי יכול להגיע ל-68% דיוק.

הצוות השווייצי, וינסנט אטר, מתיאס גרוסגלאוטר ופטריק תירן, הצליח לשפר את הדיוק של תחזיותיו על ידי שילוב מידע על העניין שעורר הפרויקט בטוויטר, הפרויקטים הקודמים שזכו לתמיכה והמספר של התומכים בפעם הראשונה, וכמובן המהירות שבה הכסף נכנס.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ