נכון שאתם רוצים פרטיות, אז למה אתם לא נוקפים אצבע בשבילה?

מחקר חדש מגלה שלמרות שרוב הגולשים בישראל מודעים לחשיבות הפרטיות, ובעייתיות של פרקטיקות איסוף המידע של חברות, הם אפילו לא מחליפים סיסמה במייל

עודד ירון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
עודד ירון

מחקר חדש מגלה שרוב הגולשים הישראלים מודעים לאפשרויות ולסכנות של הפגיעה בפרטיות באינטרנט, אבל, רוב הזמן הם לא עושים דבר כדי להגן עליה.

המחקר של ד"ר יובל דרור מבית הספר לתקשורת במסלול האקדמי המכללה למינהל וסער גרשון מהמחלקה לסטטיסטיקה באוניברסיטה העברית, במימון חברת מיקרוסופט, הקיף 1,052 נשאלים, ובהם ילדים בני 12-14, חרדים, ערבים ועולים חדשים. המחקר מגלה בין היתר כי מודלים עסקיים שמבוססים על ליקוט מידע של הגולשים זוכים להתנגדות גורפת. המודל של גוגל, המבוסס על התאמת פרסומות לשאילתות חיפוש זכה לתמיכה הרבה ביותר מהגולשים - וגם במקרה זה שיעור התומכים עמד על 30% מהם.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ