תוצאות החיפוש בגוגל עלולות להשפיע על בחירות

מחקר שנעשה בהודו גילה שהטיה של תוצאות חיפוש לטובת אחד מהמתמודדים הובילה לעלייה בתמיכה בו. "זה איום אמיתי על הדמוקרטיה", מזהיר החוקר

עודד ירון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
עודד ירון

מחקר חדש שנערך בקרב מצביעים בהודו מגלה שמנועי חיפוש עלולים להשפיע על תוצאות הבחירות. הפסיכולוג רוברט אפשטיין, שביצע את המחקר כתב כי הוא הצליח להוביל לעלייה ממוצעת של 12% בתמיכה באחד המועמדים, בתופעה שהוא מכנה אפקט המניפולציה של מנועי חיפוש, ובחלק מהמקרים שיעור התמיכה היה כפול.

במחקר, שתוצאותיו פורסמו ביום שני, אפשטיין בדק יותר מ-1,900 איש, שהגדירו את עצמם כמתנדנדים בבחירות. הם חולקו באופן רנדומלי לשלוש קבוצות שצפו בתוצאות חיפוש מוטות לטובת אחד משלושת המועמדים. ולאחר מכן נשאלו מה הסיכויים שיצביעו לאותם מועמדים

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ