שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

פייסבוק ביצעה ניסוי ברגשות של משתמשים, ועכשיו הם כועסים

חוקרים של החברה שינו את הניוזפיד של מאות אלפי בני אדם כדי לראות אם אפשר להשפיע על מצב רוחם. החוקרים מאמינים שכן, ורבים מאמינים שהרשת איבדה את הצפון

עודד ירון
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עודד ירון

פייסבוק כבר רגילה להיות מטרה לחיצי ביקורת.  אם זו לא הפגיעה בפרטיות, אז זה יהיה השינוי התכוף בתנאי השימוש או העיצוב המחודש של הניוזפיד. אבל בסוף השבוע הזה הרשת החברתית נמצאת על הכוונת בגלל מאמר אקדמי שגילה כי החוקרים, שבראשם עמד איש הרשת, ביצעו מניפולציה רגשית במאות אלפי בני אדם.

זה לא חדש שפייסבוק משתמשת במה שהוא בוודאי כר הניסויים החברתיים הגדול בעולם לצורכי מחקר. החברה כבר פרסמה ממצאים שונים, אבל הפעם נראה שהניסוי האחרון שלה, שממצאיו פורסמו ב-Proceedings of the National Academy of Sciences, הלך רחוק מדי. המחקר שבוצע במשך שבוע בינואר 2012 בשיתוף פעולה של פייסבוק, אוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו ואוניברסיטת קורנל, בדק אם רגשות "מדבקים" גם ברשת כפי שניסויים הוכיחו כבר בעבר באינטראקציה לא דיגיטלית. לדברי החוקרים, התשובה על כך חיובית.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ