אנשים אמרו לפייסבוק שנמאס להם מכותרות מטעות, לא תאמינו מה קרה אחר כך

פייסבוק יוצאת למלחמה באחת המגיפות של הרשת, אחרי ש-80% מהנשאלים בסקר ביקשו ממנה כותרות שלא ימשכו אותם לכתבות מיותרות

עודד ירון
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עודד ירון

בשנים האחרונות נראה שהאינטרנט, ובעיקר הניוזפיד של פייסבוק, נכבשו בכותרות click-bait, שמבטיחות הרבה ריגוש אך מספקות מינימום מידע בניסיון למשוך את הגולשים. עכשיו, פייסבוק הכריזה על מלחמה בכותרות האלה.

גם אם אתם לא יודעים מה פירוש המושג קליק-בייט, רוב הסיכויים שנתקלתם בהן - כותרות בנוסח "כלב נשך אדם, לא תאמינו מה קרה אחר כך" או כאלה שמבטיחות לרגש או להדהים את הקוראים. העיקרון הבסיסי להעביר מינימום מידע והשארת מספיק מיסתורין כדי שהגולשים ירצו לגלות מה מחכה מאחורי הקליק. ולמרות שהתופעה זכתה להתייחסות וביקורת רחבה, היא ממשיכה להביא תעבורת גולשים ניכרת לכתבות מהסוג הזה.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ