חוקרים בארה"ב: גוגל יכולה להשפיע על תוצאות של מערכות בחירות

לטענת החוקרים, מניפולציה של מנועי החיפוש על מועמדים בבחירות יכולה להביא להטיה של 20% בקרב מצביעים מתנדנדים. בכיר בגוגל: "אנחנו לא משנים את דירוג המועמדים"

עודד ירון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
עודד ירון

באימייל הראשון ששלח לי החוקר רוברט אפשטיין, הוא כתב שישמח להתראיין, אבל היתה לו רק שאלה/נזיפה אחת: "אתה באמת חושב שראוי לכתוב לי באמצעות כתובת אימייל של גוגל?", הוא כתב, והוסיף כי "גוגל שומרת, סורקת מנתחת, ובמקרים מסוימים מסמנת וקוראת, אימיילים נכנסים ויוצאים".

ד"ר אפשטיין, חוקר בכיר במכון האמריקאי למחקר התנהגותי וטכנולוגיה, לא מגביל את חוסר האמון המופגן שלו בגוגל לשירות האימייל שלה. למעשה, הניסויים שערך עם הפסיכולוג רונלד רוברטסון גרמו לו לחשוש מההשפעה האפשרית של מנוע החיפוש של החברה על דמוקרטיה ובחירות, הרבה יותר מהאימיילים שלה.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ