שנה עם אלפבית: טובה לגוגל; פחות לאחרות

הפיצול הגדול של ענקית הטכנולוגיה עשה הרבה טוב לעסקי הפרסום של גוגל; ההימורים השאפתניים האחרים, כמו המכוניות האוטונומיות ומפתחת מוצרי הבית החכם Nest, עדיין מדשדשים

מייקל לידקה, אי-פי
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מייקל לידקה, אי-פי

שנה אחרי הפיצול הגדול של גוגל תחת השם Alphabet ברור שענקית החיפוש נהנתה מהשינוי. ואולם נראה שהוא הרבה פחות הועיל למגוון האקלקטי של פרויקטים שפיתחה גוגל - ממכוניות רובוטיות ועד לבלונים שמספקים אינטרנט. האחרונים סובלים מחבלי גדילה יקרים.

שנה לאחר הקמת אלפבית, הואץ הגידול בהכנסות גוגל - התפתחות נדירה לחברה בגודל שלה. עם זאת, ההצלחה גם מדגישה את התלות של החברה במודל ההפכפך של הצבת מודעות דיגיטליות במוצרי הליבה של גוגל - כמו מנוע החיפוש, ג'ימייל ויוטיוב. כתוצאה מכך, היא נותרת פגיעה לתנודות בתקציבי פרסום ותחרות גוברת מהמתחרה השאפתנית - פייסבוק.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ