ניו-יורק טיימס

הכותרות תופסות את העין: "מלניה טראמפ עוזבת את הבית הלבן", "כוכבת השיפוצים ג'ואנה גיינס נטשה את בעלה", "כוכב תוכניות הדת ג'ואל אוסטין עוזב את אשתו". אף אחד מהסיפורים האלו אינו נכון, אך למרבה האירוניה כל הכותרות הללו התנוססו באתרים כמו Politifact ו-Snopes, אתרים שנוסדו בדיוק בשביל להפריך שקרים כאלה. הפעם לא היה צורך בהאקרים או בקמפיין דיס-אינפורמציה רוסי, כל מה שהמפרסמים היו צריכים לעשות היה לשלם לגוגל כדי שהפרסומות יקודמו בפלטפורמת הפרסום הפופולרית שלה. המקרה מדגים את הקלות שבה ענקיות הרשת שהבטיחו להילחם ב"פייק-ניוז" ממשיכות לשמש פלטפורמה של פרסומות במסווה של עיתונות לגיטימית

על פי בדיקה של הניו יורק טיימס, הכותרות שימשו כפיתיון שמשך גולשים לאתרים שהתחזו לאתרי חדשות מוכרים, בהם People ו-Vogue. השיטה הייתה זהה: הכותרות הופיעו בחלק העליון של האתרים, ולחיצה עליהן הובילה את הגולש לאתרים שחיקו את הלוגואים והעיצוב של האתרים המקוריים. הכתבות נפתחו עם תמונות הסלבריטאים המדוברים, אך לאחר מספר משפטים הטקסט שינה פניו לפרסומות לקרם גוף נגד הזדקנות.

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ