איאן סמפל, גרדיאן

קמפיין פרסומי ברשת שנוצר על ידי אקדמאים בריטים ואמריקאים, זכה לחשיפה של מיליוני גולשים, בהתבסס על תכונות פסיכולוגיות שנבעו מלייק אחד בודד. לטענת החוקרים, הדבר מהווה הוכחה נוספת לאפקט של שכנוע פסיכולוגי המוני.

יותר משלושה מיליון וחצי אנשים, בעיקר נשים בגילי 18 עד 40, נחשפו לפרסומות מקוונות ש"נתפרו" במיוחד בשבילם, לאחר שהחוקרים גילו שלייקים בפייסבוק שיקפו פן מסוים באישיותם. הקמפיינים המותאמים הקפיצו את כמות ההקלקות לפרסומות למוצרי טיפוח ויופי ואפליקציות משחקים ב-40%, ואת המכירות בקרוב ל-50% בהשוואה לפרסומות שלא טורגטו, כך דיווחו החוקרים, שלטענתם לא הרוויחו כלכלית מהקמפיינים.

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ