איך הפכה המלחמה של פייסבוק בפייק ניוז לסיוט אורווליאני

הרשת החברתית מנסה שוב להוכיח שהיא נלחמת בתעמולה השקרית, אבל בדרך הסתבר שהיא גם בולמת את ההפצה של פוסטים ודיווחים מכלי חדשות לגיטימיים

אמילי בל, גרדיאן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
אמילי בל, גרדיאן

במאמרו "פוליטיקה והשפה האנגלית", כתב ג'ורג' אורוול: "בתקופתנו אין דבר כזה 'להישאר מחוץ לפוליטיקה'. כל הנושאים הם בעלי גוון פוליטי". כשפייסבוק יצרה ארכיון של פרסומות פוליטיות, כנראה שהיא הייתה צריכה לחשוב קצת יותר על המשמעות של המילה "פוליטי" – כך אולי היתה צופה ביתר דיוק את כאב הראש האורווליאני. במצב הנוכחי, מוצאים עצמם עיתונאים מנועים מלקדם כתבות שלהם, היות והן נדחסות להגדרות משותפות עם חומרים של פוליטיקאים, שדולות פוליטיות וארגונים למיניהם.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ