רן בר זיק
רן בר-זיק
רן בר זיק
רן בר-זיק

בספר "למה קשה לתפוס מונית ביום גשום?" מסופר על ניסוי מעניין שעשו בכלכלה התנהגותית. בניסוי שמו שלט ליד המוכרת שבו נכתב "שאלו אותנו על ההנחה המיוחדת שלנו" - מי ששאל קיבל הנחה, מיד וללא שאלות. מי שלא? לא קיבל. כמובן שרוב האנשים לא שאלו.

בספר מסבירים על כך שהטקטיקה של מתן הנחות וקופונים מאפשרת לתת רמות מחירים שונות כדי לגרום ללקוחות עם העדפת מחירים שונה לרכוש את המוצרים. אדם מבוסס כלכלית לא יעבור את המשוכה והטרחה של חיפוש קופונים בעיתון או בחוברת צרכנית וישלם את המחיר המלא. מהצד השני, אדם רגיש יותר למחיר יעשה את המאמץ, אם החברה תפרסם קופונים - כך מציעים מחירים שונים לקהלים שונים.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ