דו"ח אמנסטי: המודל העסקי של גוגל ופייסבוק דוחק אנשים לעסקה עם השטן

למרות הערך האמיתי של השירותים שהן מספקות, לפלטפורמות של גוגל ופייסבוק יש מחיר מערכתי, מזהיר הדו"ח; המודל העסקי המבוסס מעקב בלתי פוסק מסכן זכויות אדם

עודד ירון
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עודד ירון

"השליטה של גוגל ופייסבוק בפלטפורמות הקריטיות של האינטרנט מציבה סכנות ייחודיות לזכויות אדם", כך קובע ארגון אמנסטי אינטרנשיונל בדו"ח חריף שפרסם הלילה (חמישי) על שתי הענקיות.

הדו"ח לא מביא יותר מדי חידושים, אבל הוא מספק תמונה רחבה ובהירה של הדרך שבה שתי החברות עיצבו את העולם שבו אנחנו חיים, באופן שמעניק להן עוצמה אדירה. "רוב בני האדם פשוט לא יכולים להשתמש באינטרנט ולהימנע מכל השירותים של גוגל ופייסבוק. הפלטפורמות הדומיננטיות באינטרנט הן כבר לא 'אופציונליות' בחברות רבות, והשימוש בהן הוא חלק הכרחי של החיים המודרניים", נכתב בדו"ח.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ