איך פייסבוק ורויטרס נלחמות בדיפ פייק? עם צוות של ארבעה אנשים

הרשת החברתית הודיעה על שיתוף פעולה עם סוכנות הידיעות המובילה על מנת שזאת תסייע לה במאבק נגד ידיעות שקריות, אך מי שמצפה לשינוי בכל הנוגע למודעות פוליטיות צפוי להתאכזב

איתן לשם
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
איתן לשם

סוכנות הידיעות רויטרס הודיעה כי תקים צוות מיוחד לבדיקת עובדות בשיתוף עם פייסבוק. הצוות ימנה ארבעה עובדים - שניים בוושינגטון ושניים במקסיקו סיטי, שיסמנו ויתייגו תוכן שנמצא כשקרי באנגלית ובספרדית. את ההסברים המפורטים על כל תוכן שסומן ככזה, הם יפרסמו באתר שהקימו לטובת העניין.

הצוות יצטרף ל-12 עובדי פייסבוק שמזה כשנתיים עוסקים בניטור תוכן שקרי. לטענת פייסבוק, לאחר סימון התוכן כבעייתי היא תוכל להפחית את תפוצתו בצורה ניכרת (עד 80% פחות) בעזרת תיוגו בצורה נכונה עבור האלגוריתם שלה. הבעיה נותרה במהירות הזיהוי של תוכן כזה, מאחר וגם אחרי תיוגו פייסבוק לא יכולה "ללכת אחורה" ולמחוק אותו מהפיד של מי שכבר נחשף אליו.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ