הג'ודו של פייסבוק: כך תתנערו מאחריות ותגדילו הכנסות בכמה מהלכים

פייק ניוז זאת בעיה של פייסבוק? טעות. זאת בעיה שלכם ואתם מוזמנים לפתור אותה בעצמכם; רוצים מידע חדשותי משמעותי ומדויק ברשת החברתית? בכיף, רק נסו קודם להתעלם מקליקבייט וממסחטות רגשיות

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אשה הולכת על רקע לוגו פייסבוק. ועידת המפתחים של פייסבוק ב-2017
ועידת המפתחים של פייסבוק ב-2017צילום: AP Photo/Noah Berger
עודד ירון

ב-2009 מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, התחיל באחת ממסורות היח"צ המוצלחות ביותר של החברה ושלו. בפתח כל שנה הוא מציב לעצמו אתגר לשנה החדשה - במה שהפך לאחת הגרסאות הוויראליות ביותר של "השנה אני אוריד 10 ק"ג ואלך כל יום לחדר כושר".

כמעט בכל שנה האתגר ניסה להציג את הצד האישי והאנושי של צוקרברג, אבל טפח האנושיות שחשף נמסך במיטב המסורת של תרבות השיפור העצמי האהובה על עמק הסיליקון. זה הפך את האתגרים לעוד דרך לטיפוח המיתוס שלו כמנהיג עסקי-חברתי גדול מהחיים: כזה שלמד סינית בשנה, קרא במשך שנה שלמה ספר כל שבועיים, תכנת בעצמו עוזר קולי בנוסח אלקסה (או לפחות ניסה), רץ מאות מיילים והציג וריאציות שונות ומשונות של עמק הסיליקון לז'אנר הפוליטיקאי האשכנזי במימונה.

תגובות