"הפרסומת הכי קרינג'ית אי פעם": אינטל ניסתה להיכנס באפל, והובכה

אחרי ששיתוף פעולה בן 15 השנים בין שתי החברות הגיע לקיצו ניסתה אינטל, המתקשה להשתוות לאיכות הייצור של המתחרות, לשמור על מקומה בצמרת - בכל הדרכים הלא נכונות

איתן לשם
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
שבב מוליך למחצה
איתן לשם

בתחילת נובמבר של השנה שעברה, במהלך עוד טקס שגרתי לחשיפת מוצרים חדשים של אפל, הפילה החברה פצצה רצינית - בגודל 5 ננומטר: הענקית תפסיק להסתמך על שבבים שפותחו על ידי אינטל עבור המחשבים הניידים שלה ותעבור לייצר אותן בבית. בכך הגיעה לסיומה המפתיע מערכת יחסים מאושרת ויציבה בת 15 שנים, במהלכה שכן שבב של אינטל בכל מקינטוש של אפל - חברה האחראית על ייצור אחד מכל ארבעה מחשבים ניידים בעולם. כעת אינטל מנסה "להחזיר" לאקסית, אבל מסתבר שנקמה אינה במיטבה כשהיא מוגשת כפרסומת מביכה.

אפל ביקשה לקבל שליטה גדולה יותר על עיצוב השבבים, בדומה לשאר מוצרי החברה שייצורם נשמר קרוב-קרוב. לצורך כך היא הקימה חטיבת סיליקון מיוחדת שתעזור לה לקצר במעט את זמן הפיתוח הארוך של שבב חדש - לא פחות משלוש שנים. ברקע מהדהד גם משבר השבבים העולמי, שבעטיו ניצבות כל חברות הטכנולוגיה כפסע מחוסר יכולת להמשיך ולספק את הדרישה למוצריהן.

ה-Apple M1 היא למעשה "מערכת על שבב" (SoC), המשלבת את רוב יחידות העיבוד של מחשב שלם. את המערכת הזו, שנחשבת לאחת מהמתקדמות בעולם, מייצרת TSMC, ענקית השבבים מטייוואן.

בעוד אינטל מתקשה בייצור שבבים עם מעבדים בגודל 5-7 ננומטר, ולכן מתרכזת בעיקר בשבבים בגודל 10 ננומטר, אפל מעוניינת דווקא במעבדים יותר קטנים. לאור העובדה שחברת השבבים Nvidia רכשה לאחרונה את חברת השבבים האמריקאית ARM, שוק השבבים נמצא בנקודה קריטית בהיסטוריה שלו ואינטל פשוט לא יכולה להרשות לעצמה להישאר מאחור.

מה עושים? מסתבר שמפיקים סדרת סרטוני פרסומת, שמטרתה "לשבור את הכישוף" שאפל מהלכת על קהילתה. מגייסים מעריצי אפל-לכאורה, "אנשים רגילים שאינם שחקנים, שקיבלו תשלום עבור השתתפותם" ומציגים בפניהם, בתחפושת נציגי אפל, את כל המאפיינים החלומיים שאפליסטים נלהבים יודעים שאין ברשותם. למשל, אפשרות לשדרוג הזיכרון, או מסך כפול, או מחשב התומך בכל סוגי הגיימינג. כך מוכיחים להם, כביכול, את איכויותיו של מחשב PC המבוסס על טכנולוגית השבבים של אינטל, למול מחשבי אפל שמוצגים כ"אפורים", "לא גמישים" ואפילו "מיושנים".

אלא מאי? כפי שציינו אתרי טכנולוגיה רבים, כל המאפיינים הללו אינם חדשים ואינם מרגשים. המסך הכפול הוא "סנסציה" מ-2018 הרחוקה (במונחי טכנולוגיה לפחות), ולפטופ שהוא גם טאבלט ("מדהים") הוא מוצר הקיים בשוק כבר למעלה מעשור. אם לשפוט לפי כמות ה"דיסלייק" לעומת הלייקים שחטף הסרטון הזה, הקהל הרחב לא ממש התחבר לפרסומת, ורבים הכתירו אותו בתור "אחת הפרסומות הקרינג'יות שנוצרו אי פעם" בתגובותיהם. בכל אופן, כך נראה כי מסכימים כולם, הדרך להעלאת אינטל מחדש על המסלול להצלחה אינה עוברת בפרסומות מרגיזות במיוחד. יש כל כך הרבה אפשרויות לרדת על אפל וצרכניה האדוקים, הפרסומת הזו היא לא דוגמה טובה לכך.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ