בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בליזארד אקטיוויז'ן נפרדת מ-Guitar Hero

אקטיוויז'ן הודיעה כי היא מפסיקה את פיתוח המשחק, למעלה מחמש שנים לאחר צאת המשחק הראשון

תגובות

רובים הם יותר פופולריים בימינו מגיטרות - לפחות בכל הנוגע למשחקי וידיאו. אקטיוויזן בליזארד, החברה העומדת מאחורי גיטר הירו, הודיעה כי היא מפסיקה את פיתוחו של אחד המשחקים המשפיעים ביותר בעשור האחרון.

אקטיוויז'ן הודיעה כי היא מפסיקה את הסדרה יותר מחמש שנים לאחר צאת המשחק הראשון. הצעד מגיע לאחר החלטה של ויאקום בנובמבר למכור את החטיבה האחראית למשחק מוסיקלי מפסיד נוסף - רוק בנד. החטיבה, הרמוניקס, שעמדה גם מאחורי מחשק גיטר הירו הראשון, נמכרה לחברת השקעה.

אנליסטים של עולם המשחקים התלוננו זה זמן רב על החולשה בז'אנר משחקי המוסיקה - כלומר על חוסר היכולת של יוצרי משחקים לעורר עניין בפרי עמלם לאחר הזינוק הראשוני בפופולריות באמצע שנות ה-2000.

משחקי מוסיקה הם יותר יקרים ממשחקי יריות רגילים בשל כל העזרים המשולבים בהם - גיטרות, מיקרופונים, תופים ועוד. אמנם ניתן לרכוש שירים נוספים להורדה, אבל זה לא מספיק כדי לוודא שהמשחקים ימשיכו להיות פופולריים.

המניות של אקטיוויז'ן נפלו לאחר ההודעה, אבל נראה שמשקיעים חוששים יותר מתשקיף ההכנסות המאכזב של החברה מאשר ממותו של המשחק המוסיקלי.

"במבט לאחור זה היה עסק של 3 מיליארד דולר שכולם היו חייבים לקנות, אז הם קנו, אבל הם היו צריכים לקנות אותו רק פעם אחת", אמר מייקל פכטר, אנליסט בחברת וודבוש מורגן. "זה מאוד דומה ל-Wii Fit, ברגע שיש לך אחד אתה לא צריך לקנות עוד אחד".

גיטר הירו הפך לאייקון תרבות וזכה לשבחים רבים על כך שהצליח להכניס לעולם המוסיקה רבים מהדור שגדל על משחקי וידיאו. אולם, סופו שמגיע לאחר מחצית עשור, שונה מאוד מזה של סדרות משחקים מצליחות אחרות כמו האחים מריו של נינטנדו, ששורדת כבר 25 שנה. גם Call of Duty, שנוצרה שנתיים לפני גיטר הירו, מצליחה להמשיך לשבור שיאים.

אקטיוויז'ן מסרה כי השינוי הכרוך בביטול גיטר הירו יוביל לאובדן של 500 משרות באקטיוויז'ן פאבלישינג, שבו כ-7,000 עובדים. אולם החברה שוכרת במקביל אנשים אחרים לתחומים אחרים, כך שמספר העובדים הכולל לא ייקטן.

Call of Duty: Black Ops, האחרון בסדרה המצליחה הכניס מיליארד דולר בתוך שישה שבועות מיציאתו לחנויות. מנכ"ל אקטיוויז'ן בובי קוטיק אמר כי "לכותרים הגדולים של החברה יש בסיס משתמשים רחב מאי פעם, ואנחנו ממשיכים לראות פעילות ומעורבות משתמשים גדולה בקהילות המקוונות המתרחבות". לדבריו, הפעילות הזו, קרי הורדות, מנויים ותוכן נוסף, אחראית כעת ל30% מהכנסות החברה.

החברה הודיעה ביום רביעי כי הפסידה 233 מיליון דולר, או 20% למניה ברבעון האחרון, זאת ביחס להפסד של 286 מיליון או 23% למניה בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסה נפלה מ-156 מיליארד ל-1.43 מיליארד דולר.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו