שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

הנוער מבלה 3.8 שעות ביום באינטרנט

מחקר הבודק את הרגלי צריכת התקשורת של בני נוער מראה כי 77.11% נוהגים להעביר את שעות הפנאי שלהם באינטרנט, לעומת 63.61% שצופים בטלוויזיה

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
יעל געתון

מחקר הבודק את הרגלי צריכת התקשורת של בני נוער מראה כי 77.11% מבני הנוער נוהגים להעביר את שעות הפנאי שלהם באינטרנט, לעומת 63.61% שצופים בטלוויזיה בשעות הפנאי. 13.49% מבני הנוער דיווחו כי בשעות הפנאי הם קוראים עיתון.

המחקר נערך בשנה שעברה בקרב בני נוער יהודים וערבים בחיפה והצפון, ובחן את אופן צריכת החדשות והאקטואליה שלהם, באמצעי התקשורת השונים. הממצאים יוצגו היום במכללת אורנים, במסגרת הכנס הראשון שלה לחינוך ותקשורת.

בני הנוער דיווחו במסגרת המחקר כי הם צופים בטלוויזיה 3.13 שעות בממוצע ביום, וגולשים באינטרנט 3.8 שעות. 40% דיווחו כי הם גולשים בין 3-5 שעות, 20% גולשים בין 5-7 שעות ואילו 11% גולשים יותר מ-7 שעות ביום.

המחקר אמנם מצביע שהאינטרנט הפך למשמעותי יותר בקרב בני נוער, אך 83.8% מהמשתתפים במחקר מדווחים כי הם צורכים חדשות דרך הטלוויזיה, לעומת 71.3% שמתעדכנים באינטרנט.

יותר מ-50% מבני הנוער טוענים כי "מה שקורה בחדשות מעניין אותי" אך רק 30% מדווחים כי הם מאמינים למה שמדווח.

המחקר מצביע גם על תחומי העניין העיקריים של בני הנוער. הממצאים מראים כי 92.7% מהנוער מעדיפים לראות בטלוויזיה סרטים, 73.88% אוהבים תוכניות ריאליטי, ואילו 42.61% מתעניינים בחדשות ואקטואליה. באשר לאינטרנט, 79.27% מבני הנוער מתעניינים בעיקר ברשתות חברתיות, ואילו 38.61% מעדיפים לגלוש באתרי חדשות ואקטואליה. יותר מ-40% מבני הנוער דיווחו כי הם צופים בערוץ 2 לפחות פעם אחת ביום, לעומת 36% שדיווחו כך על ערוץ 10. רק 4.5% מהמשתתפים במחקר דיווחו כי הם צופים לפחות פעם ביום בערוץ 1.

את המחקר, בו השתתפו 413 בני נוער מכיתות ט' וי"א, עשה ראש החוג לתקשורת במכללת אורנים, ד"ר אריה קיזל, יחד עם ד"ר מירה פוירשטיין. קיזל אמר אמש ל"הארץ" שנתוני המחקר מראים כי בניגוד לדעה הרווחת, בני הנוער אינם מנותקים מאקטואליה. "בני הנוער סבורים ברובם כי חדשות ואקטואליה ממלאים תפקיד משמעותי במעורבות, בשייכות ובהשתתפות בנעשה בחברה ובמדינה, אף כי יש להם ביקורת על מידת האמינות שלהם וזאת בעיקר משום שהם סבורים כי החדשות והאקטואליה מציגות אלימות באופן מוגזם ומוקצן ונוטות לעסוק בהפחדת הציבור".

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ