שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

באינטרנט, גוגל, אפל ופייסבוק קובעות את החוקים

"הן מתנהגות בבריונות; צריך לפעול לפי הכללים שלהן ולא להתחכם". מפתחי אפליקציות ומשווקים לומדים לחיות בצל הנפילות

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
איילה צורף
איילה צורף

לפני כחודש עלתה לאוויר אפליקציית האייפד של העיתון "ישראל היום". לא רק המתחרים הופתעו מעתוי העלייה לאוויר של המוצר החדש, אלא גם בכירי "ישראל היום". ערב קודם לעלייה לאוויר, סיפר אחד הבכירים בעיתון ל-TheMarker: "שלחנו את האפליקציה לאישור של אפל כבר לפני כמה שבועות ואין לנו מושג מתי היא תעלה לאוויר. זה יכול להיות עוד כמה שעות וזה יכול להיות עוד שבועיים-שלושה. זה לא תלוי בנו". ומה עושים עם חוסר הוודאות? "יושבים ומחכים. זה לא שיש לנו יותר מדי מה לעשות בקשר לזה", הוא ענה.

עשר שעות מאוחר יותר קיבל אותו בכיר שיחת טלפון שבישרה לו כי האפליקציה כבר באוויר. יום למחרת שוחחנו שוב: "אפל אפילו לא עידכנו אותנו שהאפליקציה מתוכננת לעלות לאוויר", הוא אמר. לדבריו, מפתחי האפליקציה הסבירו לו שככה זה עובד באפל. לפעמים הם מודיעים שהאפליקציה אושרה ולפעמים לא. אם היא אושרה - בעל האפליקציה פשוט מוצא אותה באוויר. כך קרה שהאפליקציה של "ישראל היום" עלתה לאוויר ללא התראה כלשהי, פרסומת או יחסי ציבור. מבין שלוש חברות האינטרנט הגלובליות שלהן נגיעה ישירה בגולשים בישראל, אפל היא כנראה הרודנית הגדולה ביותר, אבל גם גוגל ופייסבוק לא טומנות ידן בצלחת. (לחצו להמשך הכתבה)

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ