בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לדוד משה הייתה חוות לינקים, סבא גוגל לא התלהב

גוגל יצאה למלחמת חורמה בספאם של מקדמי האתרים, שהעדיפו חוות לינקים על חוות בפארמוויל. מה בעצם השתנה?

תגובות

לאחר שנים של ביקורת חריפה על ירידה מתמשכת בתוצאות החיפוש, הציגה לאחרונה גוגל עדכון חדש בשם "panda" למנוע החיפוש שלה. העדכון נועד לתת פיתרון לאתרי התוכן המיועדים אך ורק לצרכי SEO (קידום במנועי חיפוש), שהלכו והשתלטו על תוצאות החיפוש העליונות שהציג המנוע והחברה, ודחקו תוצאות רלוונטיות יותר לגולשים.

מדוע אתרי מאמרים עם קישורים מפנים נחשבים ל"ספאם" בעיני גוגל? אנשים שכחו את מהות ה"קישורים הממליצים", על פיהם גוגל מבססת את האלגוריתם שלהם ומעניקה לאתר ציון איכות (page rank). כידוע, גוגל מתבסס לא רק על תוכן האתר, אלא גם אל הקישורים המפנים אליו מאתרים אחרים, שנחשבים בעיניו כאתרים אמינים. כך לדוגמא אם באתר מסוים העוסק במחשבים ישנה כתבה על תעשיית ההייטק הדנה בפופולריות של לימודי מחשבים, והאתר יפנה לאתר אחר העוסק בדיוק בכך, גוגל ידרג אותו בדירוג גבוה, כהמלצה איכותית.

מה קרה במשך השנים?

מקדמי האתרים עסקו באופן מתמיד בפעילות קידום ש"טובה" לגוגל, אך שכחו שבסופו של דבר, החשוב ביותר הוא מה טוב לגולש.

הקידום נעשה בעצם תוך כדי שימוש במספר רב של חוות קישורים - אתרים "מדומים", שנבנו לפי הפרמטרים של גוגל לצורך הקידום ותו לא, ומולאו בלינקים על גבי לינקים. אתרים אלו, שהחומר המצוי בהם לא איכותי, ממליצים על האתר המקורי (אותו אנו רוצים לקדם) ותופסים מיקומים גבוהים בגוגל, על חשבון אתרים איכותיים.

התוצאה היא, שאותם גולשים יוצאים במהירות מהאתר המדומה ואתם מפסידים לקוח.

אז במי עדכון ה- panda פוגע?

העדכון הנדון פוגע בעיקר בכל אותם אתרים מדומים (ומקדמי האתרים שעומדים מאחוריהם), שפוגעים באיכות הגלישה והחיפוש במנוע גוגל.

(להלן קישור לאתר העוסק בקידום אתרים, שפרסם רשימה של אתרים שנפגעו עקב העדכון החדש).

מה עושים עם האתר שלי?

כרגע העדכון נכנס לתוקף רק ב- גוגל.קום, אך כדאי כבר להכין את עצמנו ליום שבו העדכון יגיע גם אלינו.

חשוב להבין, ש-SEO בנוי ממספר שיטות עבודה שונות. לכן, חשוב לפעול בכמה מישורים, כך שאם פרמטר אחד נופל בגלל עדכון, תמיד יישארו פרמטרים נוספים. שימו לב, שאם פעלתם בשיטות מהסוג הנ"ל, לא רק האתר שלכם ייפגע, אלא גם המתחרים שלכם, כך שהכול יחסי.

כדאי להדגיש ולזכור משפט חשוב מאוד, והוא: "מה שטוב לגולש טוב גם לגוגל". בסופו של יום, אם האתר יהיה נוח לשימוש, ייתן מידע אמין, ייטען מהר, יניע לפעולה ויספק לגולש את אשר הוא מחפש, המנוע של גוגל כבר ידע להעניק לו "ערך" גבוה, סמכות וגם הטיפוס במעלה תוצאות החיפוש לא יאחר לבוא.

בפעם הבאה, מה כן לעשות כדי לשפר את המיקום בתוצאות החיפוש.

יונתן בודרי הוא מרצה במרכז ההכשרה והשמה HackerU



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו