שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
דפנה ארד
דפנה ארד

יוטיוב מרחיבה את שיתוף הפעולה שלה עם אולפני הוליווד, ומעלה 3000 כותרים באורך מלא לשירות השכרת הסרטים באתר. יוטיוב חתמה על הסכמי שיתוף פעולה עם ענקיות הוליוודיות כגון סוני, האחים וורנר, ליונסגייט, ויוניברסל, וגם עם מספר אולפני סרטים עצמאיים, שחתמו במטרה לייצר הכנסות נוספות מסרטיהם באמצעות אתר הסרטונים הפופולרי.

בתום תהליך העלאת הסרטים החדשים, באתר www.youtube.com/movies יהיו מעל ל-6,000 סרטים להשכרה. מרביתם סרטי מיינסטרים הוליוודיים, חלקם סרטים עצמאיים וזרים. בין הסרטים החדשים שהעלתה יוטיוב לשירות: "נאום המלך", "התחלה", "פני צלקת" ו"נהג מונית".

שירות ההשכרה זמין בינתיים בארצות הברית בלבד. מחירי הסרטים נעים בין 2.99 דולר ל-3.99 דולר, לפרק זמן של 24 שעות מרגע תחילת הצפייה. בדומה לסרטי DVD, ההשכרה תאפשר גישה לתוספות בלעדיות לכל סרט, כגון קטעים מאחורי הקלעים, ראיונות עם יוצרי הסרט והשחקנים, פרודיות וכו'.

על פי הפייננשל טיימס, מכירות ה-DVD בארצות הברית צנחו ב-20 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים. השכרות סרטים בסטרימינג (מבוססות מנוי) צמחו ב-33 אחוזים, מ-523 ל-696 מיליארד דולר בשנה.

אתר הסרטים של יוטיוב הושק לראשונה בשנת 2009 אך דשדש מול מתחריו, כשהציע כמה מאות סרטים באורך מלא לצפייה בחינם. הזנקת שירות ההשכרה יוצרת תחרות לשירות נטפליקס, השולטת כיום על שוק צפיות הסטרימינג בארצות הברית, עם 23.6 מיליון מנויים, ושירות אייטונס של אפל, המאפשר אף הוא צפייה בסרטים.

יוטיוב נקנתה על ידי גוגל בשנת 2006 ב-1.6 מיליארד דולר. עם הכנסות של 820 מיליון דולר בשנה שעברה, היא לאחרונה הפכה לרווחית. לפי מרק מהנהי, אנליסט של סיטיגרופ, יוטיוב עומדת לייצר רווחים של 1.6 מיליארד דולר השנה.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ