בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הרשת החברתית של גוגל: קצת יותר רגישות

החברה חשפה הלילה את Google+ והבטיחה שהרשת החדשה תאפשר להכניס את הניואנסים החברתיים מהחיים האמיתיים לרשת

תגובות

גוגל חשפה הלילה את התשובה האחרונה שלה לפייסבוק. פרויקט Google+ של החברה מנסה "להביא את הניואנסים ואת העושר של שיתוף בחיים אמיתיים לתוכנה", כפי שכתבה החברה בבלוג שלה. "אנחנו רוצים לשפר את גוגל על ידי הכללה שלך, של הקשרים שלך ושל תחומי העניין שלך. וכך אנחנו מתחילים בפרויקט Google+", כתבה החברה.

ויק גונדוטרה, סגן נשיא בכיר להנדסה בגוגל, לא חסך ביקורת מהרשתות החברתיות הקיימות בעת ההשקה. "אנחנו מאמינים שהשיתוף ברשת מסורבל ואפילו מקולקל. שיתוף עם אנשים הוא אחד הצרכים האנושיים הבסיסיים", אמר גונדוטרה.

"אנחנו מאמינים שהתקשורת עם אחרים היא צורך אנושי בסיסי. אנחנו עושים זאת בחיינו האמיתיים כל הזמן, אבל הכלים המקוונים שלנו נוקשים. הם דוחסים אותנו לתוך דליים - או שדורשים מאיתנו להיות חשופים לחלוטין. השיתוף בחיים האמיתיים הוא עשיר ומלא דקויות. זה קשה להכניס את זה לתוך תוכנה".

צפו בהדגמה של Google+

מתחלקים למעגלים

גוגל לקחה את הרעיון של מעגלים חברתיים ונתנה לו ייצוג משמעותי באמצעות מה שהיא מכנה Circles. המעגלים החדשים של גוגל מאפשרים לסדר את אנשי הקשר לפי המעגלים החברתיים שלהם בחיים האמיתיים, וכך לבחור עם מי לשתף מה. בכך גוגל מנסה להתמודד עם אחת הבעיות המעיבות על משתמשים בפייסבוק, שפעמים רבות מדי משתפים עם הבוס, או עם כל העולם, דברים שנועדו רק לחברים הקרובים. פייסבוק אמנם הוסיפה אפשרות להגביל את החשיפה אבל, כדברי גוגל, היא לא מאפשרת לשלב את הניואנסים שהם חלק חשוב בניהול החיים החברתיים בעולם האמיתי. מצד שני, הניהול של הרשת והחלוקה של אנשי הקשר דורש יותר מאמץ מהניהול של הרשת בפייסבוק - ובאינטרנט - קליק מיותר יכול להוות ההבדל בין אימוץ של כלי או כישלון.

ניצוצות של עניין

גוגל מנסה לאפשר למשתמשים לקבל עדכונים שממוקדים בתחומי העניין שלהם באמצעות Sparks. המשתמשים יכולים להגדיר את תחומי העניין שלהם והם מקבלים עדכונים אוטומטיים באמצעות RSS מגוגל. אמנם מדובר בעדכונים של גוגל, אבל הרעיון הוא לספק את הניצוץ הראשוני שממנו תוכלו להמשיך את השיחה סביב הנושא עם חברים על ידי שיתוף במעגלים השונים.

קופצים לצ'ט?

כלי נוסף ששילבה ב-Google+ מנסה להפוך את המפגש ברשת לקל וגמיש יותר. הכלי מאפשר ליצור מפגשים ספונטניים בווידיאו צ'ט.

צ'ט ממוקד

בנוסף מציעה גוגל את Huddle, כלי לצ'ט חברתי, שמאפשר לכל מי שנמצא בתוך מעגל חברתי מסוים להיות חשוף לשיחה - אבל מצד שני מאפשר לשמור על השיחה פרטית מפני אנשים במעגלים אחרים.

שיתוף זריז

גוגל לא הזניחה את העולם הנייד, והיא מאפשרת להוסיף לכל פוסט ברשת החדשה את המיקום ממנו הועלה. "(או לא. זה תמיד תלוי בך)". וכמובן שהיא מציעה כלי להעלאה מהירה של תוכן לרשת:

הנרי בלודג'אט מהביזנס אינסיידר אמר שההצגה של גוגל פלוס היא "מביכה מאוד", והוא ציטט גם מדבריהם של אחרים שהתקשו להתלהב. "הייתי בלא מעט אירועים מרעישים של חברות טוכנולוגיה גדולות", כתב דייב וינר, "האירוע של גוגל גורם לי לפהק, בעוד העיניים שלי מזדגגות בשעמום". הוא הוסיף שמדובר בעוד ניסיון להרוג את פייסבוק, באופן שלא ייראה כמו חיקוי מוחלט, שבו איש לא ישתמש.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו